אילו כלי עבודה חשוב שיהיו בכל ארגז כלים מקצועי?

כל אחד חייב להחזיק בבית ארגז כלים מקצועי, גם אם הוא לא בעל מקצוע וגם אם אין לו יומרות לעשות את כל עבודות הבית בעצמו, בין אם זה בגלל מחסור בזמן ובין אם זה בגלל חוסר ידע מקצועי מספק. ובכל זאת, כאמור, כל אחד חייב להחזיק ארגז עם כלים.

לפני שאנחנו נסביר אילו כלי עבודה חשוב שיהיו בבית לשעת צורך, צריך להבין תחילה מדוע בכלל צריך שיהיו כלי עבודה ומדוע כל אחד חייב שיהיה לו ארגז כלים. יש לכך 3 הסברים עיקריים:

ראשית, כי גם אם אין לנו תוכניות להיות בעלי מקצוע, הרי שבמקרים מסוימים אנחנו נמצא את עצמנו מתמודדים עם הצורך לתקן משהו בבית, ומבחינה כלכלית ומבחינת זמן, עדיף לנו לעשות זאת בעצמנו ולא להזמין בעל מקצוע שיעשה זאת בשבילנו.

שנית, לא פעם נמצא את עצמנו מתמודדים עם בעיות דחופות, ובמקרים כאלה, עדיף שאנחנו נוכל לפתור את הבעיה בעצמנו, לפני שהבעיה תחמיר או תגרום נזק גדול יותר לבית.

שלוש, אנחנו לא יכולים לדעת מתי אנחנו נצטרך כלי עבודה לצורך מסוים, זו לא חייבת להיות בעיה, אולי נצטרך בשביל לפתוח או לסגור משהו, להתקין או לפרק, דברים שלא נהוג להזמין אנשי מקצוע בשביל זה. לכן חשוב שיהיו לנו את הכלים בבית.

אילו כלים אנחנו צריכים להחזיק בבית?

אפשר לחלק את קבוצות הכלים לשתיים. קבוצה ראשונה, הכלים שאנחנו חייבים להחזיק, כלים בסיסיים. הקבוצה השנייה, כלי עבודה למתקדמים, כלי עבודה למי שיכול לבצע קצת מעבר לדברים הבסיסיים.

בקבוצת כלי העבודה הבסיסיים, אנחנו נמצא כמובן, פטיש, מברגים, מספרים מקצועיות, פלייר, סכין יפאנית,, פלס, מפתח שוודי, מטר. דברים שיכולים לעזור לנו לבצע עבודות פשוטות יחסית, תליה של תמונה, פתיחת וסגירה של ברגים, פתיחת צינור לניקוי סתימות ועוד. מדובר על דברים פשוטים שכל אחד יכול לעשות. צריך לציין שבתור כלי עזר, חשוב שיהיה בבית גם סולם, על מנת שנוכל לבצע דברים בגובה.

בקבוצת הכלים היותר מתקדמים, אנחנו נמצא מברגה, מקדחה, אקדח חום, מסור ועוד. כלים איתם נוכל לבצע עבודות קצת יותר רציניות, בין אם זה תלייה של רהיטים, תלייה תמונות כבדות, תעלות לחוטים וכבלים ועוד. מדובר על דברים שעל פי רוב נהוג להזמין אנשי מקצוע שיבצעו אותם.

חשוב לומר, שיש עוד שורה של עבודות אשר סביר להניח שבעל מקצוע יעשה ולא אנחנו, אך אם מי שיש לו כישרון ויכולת, יכול לבצע אותן גם בעצמו, למשל, עבודות צביעה. מדובר על עבודה שלעיתים אנחנו מעדיפים לעשות אותה בעצמנו ולעיתים, בוודאי אם מדובר בחדרים גדולים, אנחנו נעדיף שאיש מקצוע יבצע אותה בשבילנו, זה יחסוך לנו זמן, וכן יאפשר לנו ליהנות מעבודה הרבה יותר מקצועית.

הוסף תגובה