אפשר ללמוד בעיר אחת, אבל לגור בעיר אחרת, זולה יותר

גם התחבורה הציבורית הולכת ומשתפרת, ומאפשרת נסיעה קלה יותר בין הערים. זו אחת הסיבות שבזכותן אפשר ללמוד בעיר אחת, אבל לגור בעיר אחרת, זולה יותר. הסטודנטים היום מחזיקים ברשותם זוג אופניים חשמליות איכותיות, העוזרות להן להגיע ממקום למקום במהירות ובקלות, וכמעט ללא מאמץ. אם אין לכם זוג כזה אתם חייבים לנסות לרכב על אופניים חשמליים כדי להבין כמה זה מהיר ונוח להגיע בעזרתם ממקום למקום.

עוד שיפור משמעותי בחיי הסטודנטים היום הם חנויות נוחות זולות וגדולת בהם אפשר למצוא כמעט הכל, באריזות המתאימות לסטודנט בודד, או לזוג סטודנטים. ובמחירים זולים. קניות בסופר עבור סטודנט שוב אינם סיוט של אריזות ענקיות שצריך לסחוב אל הדירה, נכנסים, קונים מה שצריך, מכניסים לתוך התיק או השקית, עולים על אופניים חשמליות, והביתה, להמשיך ללמוד או לנוח.
אין ספק שחיי הסטודנטים כיום הרבה יותר קלים . ומאפשרים לסטודנט חרשן ללמוד ולעבוד בקלות.

כללי בטיחות לרוכבים באופניים חשמליות בירושלים

נהג  מתחיל שחווה נהיגה ממושכת בכבישי הבירה ובעיקר בשעות העומס, יוכל לספר לכם עד כמה העיר הזו עמוסה בכלי רכב, פקוקה והנהיגה בה היא מאתגרת ולא תמיד פשוטה במיוחד. דווקא בגלל ריבוי כלי הרכב בכבישי ירושלים , מעדיפים צעירים רבים בעיר, סטודנטים , נערים או אף מבוגרים יותר את הרכיבה על אופניים חשמליות . רכיבה נוחה בעיר עמוסה, נעימה ושומרת על איכות הסביבה בכל שמפחיתה את כמות המזהמים שנפלטים מכלי הרכב.
דווקא בגלל העובדה שהכלי הזה פופולארי מאוד בעיקר בקרב צעירים חושב מאוד להתעדכן ולהיות בקיאים בכללי הבטיחות לרוכבי אופניים חשמליות בבירה. לפניכם כמה כללי בטיחות חשובים במיוחד בעיר מלאה בכלי רכב מסוגים שונים:
1.     לפני הקנייה- יש לבדוק שהאופניים החשמליות עומדות בתקן ומסומנות בפרטים חשובים כמו ארץ יצור, שם היצרן דגם וכו'.
2.     מותר לרכב על אופנים חשמליות החל מגיל 16. לרכיבה בכבישי עיר סואנת יש צורך להפעיל שיקול דעת ולכן הגיל המינימאלי הוא גיל 16.
3.     בירושלים שבילי אופניים לא מעטים . רוכב אופניים חשמליות רשאי לנוע בשבילי אופניים מסומנים ובכבישים המתירים תנועת אופניים, אך כמובן שלא על המדרכה. הרכיבה בכביש עמוס מכוניות היא מאתגרת ודורשת שימת לב מיוחדת. רוכב האופניים נבלע בכבישים הגדולים של הבירה וחושב מאוד לשים לב לא לעקוף מימין לרכב נוסע.
4.     בירושלים, כבישים רבים שדומים לכבישים בין עירוניים ( לדוגמא כביש בגין) , רוכב אופניים חשמליים, רשאי להגיע למהירות מקסימאלית של כ-25 קמ"ש. לכן ,אסורה עליו הנסיעה בכבישים בין עירוניים או כאלו הדומים לכביש בין עירוני במהירות הנסיעה המותרת . כלל בטיחות זה  משמעותי לרוכב אופניים חשמליות בירושלים מכיוון שרוכב אופניים חשמליות יכול לנוע רק בדרכים הראשיות בעיר ולא יכול לנסוע בדרכים העוקפות.
5.     חשוב מאוד להכיר את הסביבה בעיר ואת התמרורים וסוגי הכבישים.
6.     חבישת קסדה מומלצת בכל גיל אך עד גיל 18 היא חובה בכל נסיעה ואילו לאחר גיל 18 היא חובה בדרכים בין עירוניות וברכיבה ספורטיבית .

 

הוסף תגובה