בחירת חברת הדברה ב-4 שלבים

בחירת חברת הדברה ב-4 שלבים

אתם ישובים לכם בנחת במטבח, לוגמים את כוס התה אחרי יום עבודה מפרך. לפתע אתם רואים חרק מגיח לו מן הזווית של העין. אוקיי, אחרי שרף ההיסטריה הרגעית כבר ירד לו, מיד אנחנו או אחד מבני המשפחה, נרתם לעבודה וממגר את התופעה עם ספריי או כפכף. עד כאן הכל נשמע הומוריסטי לחלוטין, אך ברגע שבו אנו מגלים פתאום כי הבית מוצף בעוד הרבה חרקים קטנים, כאן דברים מתחילים להסתבך.

למרבה הצער, ישנן אינספור סיבות שבגינן אנו עלולים לסבול ממכת חרקים או מזיקים כאלו ואחרים. גם אם נשמור על היגיינה מעולה, הרי שייתכן והסביבה הקרובה תזמן לנו את בואם של המבקרים הלא רצויים. אלו מצדם, יכולים להתקיים גם בתנאים לא תנאים, ועדיין למצוא בביתנו כמקום חמים ונעים המתאים למחייה והתרבות.

קחו נשימה עמוקה, ובחרו בצורה נכונה

אפשר לרפרף מעט ברשת האינטרנט ומיד לבחור את החברה הראשונה שעולה בחקה, או שאפשר לקחת נשימה עמוקה, ולעקוב אחר השלבים הבאים.

מדובר לא כדאי למהר כל כך בבחירת חברת ההדברה? ובכן זכרו את הכלל הבא: אינכם רוצים להפקיד את ביתכם בידיו של איש שאיננו מקצועי או מוסמך בהדברה. אין מדובר במשחק ילדים, כי אם בפיזורם של רעלים שונים אשר עלולים להיות מסוכנים לבני אדם ובדגש על תינוקות ונשים הרות, ולבעלי חיים.

דרשו לראות רישיונות

נשמע לכם תמוה? אל תמהרו להיות נבוכים מבקשה שכזו. זכרו כי מדובר בפיזור רעלים בביתכם, ועל כן הייתם רוצים להיות בטוחים כי האדם שהגיע אליכם הוא בעל הסמכה מקצועית.

חשוב להבין כי מדובר בתחום שהוא מפוקח, אך כמו בכל ענף, גם בתחום ההדברה ישנם אנשים שמנסים לעשות "כסף על הצד" וללא כל הכשרה נאותה. בחברות הדברה בעלות אתר אינטרנט, ניתן למצוא לרוב את הרישיונות כבר בתוך אתרן. אם אין מדובר במדביר בעל אתר, אז הרי שזכותכם המלאה לדרוש ממנו להציג את הרישיונות בעת הגעתו לביתכם. הקפידו לבקש זאת מראש בשיחה הטלפונית.

דרשו לקבל תעודת אחריות

הדברה היא מוצר לכל דבר ועניין, ועל כן חשוב שתעמדו על כך שאתם רוצים תעודת אחריות. דמיינו את התרחיש הבא: יש לכם מכת פשפשים בבית והמדביר שהגיע אליכם מיגר את התופעה. עם זאת, הוא פספס מרבץ קטנטן של ביצי פשפשים ויצא לדרכו. תוך שבועיים, הביצים בקעו ולפתע גיליתם שהבעיה חזרה על עצמה תוך שהם מתרבים לבלי היכר. מרגיז? אכן, אך עם תעודת אחריות לא תצטרכו לשלם בשנית ותוכלו לדרוש את השירות החוזר ללא כל עלות.

דרשו לוודא הסמכות במגוון תחומים

חברת הדברות איננה יכולה לספק שירות אחד בלבד, ועליה להיות מסוגלת לספק מכלול של שירותים המשלימים זה את זה, דוגמת הרחקת יונים, עבודות בגובה, הדברת מזיקים וחרקים, חילוץ בעלי חיים וסילוק מכרסמים.

מדוע המכלול הזה כה חשוב? ובכן דמיינו את התרחיש הבא: אתם גרים בבית פרטי ויש לכם במעלה הגג מרבץ מושלם עבור יונים שמספק מכסה מן הגשם בחורף וצל מן השמש בקיץ. היונים מטילות שם את צואתן, מקננות ובזמן הזה טפילים וחרקים מתחילים לחדור אליכם הביתה. מדובר בחרקים שנובעים מן היונים ועל כן הם מצריכים מן המדביר את היכולת לאתר את מקור הבעיה. מדביר זקוק ליכולת לעבוד בגובה ולדעת כיצד למגר את התופעה באמצעות "הרעת תנאי המחיה" של היונים (דחלילים, הצבת דוקרנים, הצבת גדרות קטנות ועוד).

הדרכות

לסיום, חברת הדברות מקצועית צריכה להיות מסוגלת לספק לכם את ההדרכות הנדרשות אחרי ביצוע העבודה. האם הרעלים מסוכנים לבני אדם או בעלי חיים? האם תתכן רגישות? מה עושים במצבי קיצון מסוכנים? כל הדרכה שכזו, הינה חובה על חברת ההדברות. כמו כן, חשוב שחברת ההדברות תספק לכם תדריך מניעתי שבאמצעותו תוכלו לשנות את מנהגיכם ולהפחית את הסיכויים להישנות הבעיה.

שיהיה המון בהצלחה!

הוסף תגובה