כיצד תוכן איכותי יכול להיות שומר הסף של האתר שלכם?

כיצד תוכן איכותי יכול להיות שומר הסף של האתר שלכם?

כשזה מגיע לתחום ה-SEO, אפשר לראות לא מעט הכרזות דרמטיות שנוגעות לדרכים שבאמצעותן מקדמים אתרים. "השיטות של שנת X!", "האסטרטגיה החדשה!", "הנוסחה המנצחת!" ושלל משפטים חסרי משמעות נוספים מלווים את כל תהליך הקידום. מצד אחד אפשר לחשוב שהחידושים הטכנולוגיים הם אלו שיקבעו את הטון, אך למען האמת שקידום אתרים אורגני הוא הרבה יותר פשוט מזה.

גוגל פועלים להשתכלל מרגע לרגע ומדי כמה חודשים יוצא עדכון שמטלטל את עולם הקידום מן הקצה אל הקצה. אתרים עולים, אתרים נופלים, מקדמי אתרים זועקים ובעלי עסקים מחפשים את האשמים.

רבותיי, פשוט תכתבו תוכן איכותי…

מה משותף למרבית עדכוני גוגל השונים? לא טעיתם, המלל. אם התוכן היה איכותי ונתן לגולשים את הערך המוסף שאותו הם חיפשו – אז הרי שאתרים אלו נהנו מדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. אם האתרים היו בעלי תוכן "מזלזל" ולא איכותי, אז הרי שהם אלו שקיבלו את המכה הכואבת בעדכונים האחרונים.

גוגל לא מפסיקה לנסות להשתכלל, ומטרתה העיקרית היא לנסות לחשוב כמו הגולשים ולמצוא את התוכן המושלם עבורם. בדיוק בגלל זה, אני כמקדם אתרים עצמאי, נוהג "לשרוף" זמן רב על כתיבת תכנים איכותיים ללקוחותיי. למה אני כותב את זה בגרשיים? כיוון שעבורי מדובר במלאכה חשובה שיכולה לקבוע את הטון לא בעוד חודשיים, אלא בעוד שנה ושנתיים.

איך לכתוב תוכן איכותי?

מיותר לציין שאתם צריכים לכתוב בלי שגיאות נכון? יופי, אז מכאן נמשיך לנקודות החשובות באמת:

  • תנו קרדיט איפה שצריך – יש לכם עובדה חשובה שציינתם בתוכן? נתון סטטיסטי מעניין? אל תמהרו לכתוב דברים שאתם לא יכולים באמת לעמוד מאחוריהם. הקפידו לכתוב תוכן שמבוסס על מחקרים אמיתיים וכאשר אתם מציינים זאת במלל, תנו גם קישור אם האתר החיצוני שממנו לקחתם את המידע הזה. אני ממליץ בחום להתבסס על אתרים אקדמיים, אתרים ששייכים לגופים רשמיים (כמו גוגל או פייסבוק) ואתרים ממשלתיים.
  • תנו לגולשים אפשרויות נוספות – כתבתם על נושא מסוים ואתם יודעים שהגולשים שלכם יקבלו ערך מוסף בעמודים אחרים באתרכם? אל תהססו לשלב קישורים פנימיים איפה שצריך. זה טוב גם לחווית המשתמש וזה גם מסמל למנועי החיפוש שאתם רוצים לתת לגולשים שלכם מקורות מידע נוספים.
  • תמונות – חשוב לשלב תמונות בתוכן. מניסיון אישי שמאמרים עם תמונות נהנים מתוצאות חיוביות יותר. אני מניח שמנועי החיפוש שמזהים את התמונות ב-HTML מידית נותנים לתוכן שכזה עדיפות. כגולש בעצמי, אני מודה שבלא מעט כתבות אני מרפרף בין פסקאות והולך מידית לתמונות.
  • סרטונים – יש לכם סרטון מעניין שאתם רוצים לשלב בתוכן? זה מעולה! מעבר לעובדה שמנועי החיפוש מעדיפים תוכן עם סרטונים, זו גם דרך מצוינת להשאיר את הגולשים באתר.
  • אל תחשפו את כל הקלפים – תמיד תשמרו על עניין. הגולשים הגיעו אליכם בשביל לקבל פתרון? תתארו להם את הבעיה בפסקת הפתיחה ותרמזו על הפתרון. לאחר מכן, תנו להם את הפתרונות בצורה הדרגתית בפסקאות השונות. זו דרך מצוינת לדרבן גולשים לגלול מטה באתר ולבצע בו אינטראקציה.

תוכן רפואי – הנחו את הרופא לכתוב

הכותרת היא רק דוגמה. אתם מקדמים אורגנית עורכי דין או רופאים? חשוב שתהיו כנים איתם ותגידו להם שאינכם מסוגלים לספק להם תוכן איכותי מספיק. לא מדובר כאן במנעולנות (עם כל הכבוד לתחום) וכאן יש תחומי ידע שהצטברו בהדרגה לאורך שנים של למידה במיטב האוניברסיטאות והמכללות.

הסבירו ללקוחותיכם שרק הם יוכלו לכתוב בצורה האיכותית ביותר. תנו להם אפילו לכתוב בצורה מרושלת והקפידו רק על עימוד והגייה. התוכן שלקוחותיכם יפיקו לכם, יהיה איכותי פי כמה וכמה מאשר התוכן שאתם או כותב התוכן שלכם תייצרו.

לסיכום

תוכן היה ונשאר אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים.

אני מקפיד תמיד על כתיבה איכותית וכאשר אני מודע למגבולתיי אני גם נוהג לחשוף זאת מול הלקוחות.
אל תתעצלו בכל מה שנוגע לכתיבה ועשו זאת כמו שצריך.

בעדכונים הבאים, גוגל ויתר מנועי החיפוש, כבר ידעו לזהות שאתם עמלתם קשות על חווית המשתמש והם יצ'פרו אתכם בהתאם.

הוסף תגובה