חיטוי מאגרי המים – למה זה כל כך חשוב?

חיטוי מאגרי המים – למה זה כל כך חשוב?

בכל מבנה בעל 5 קומות ומעלה, ישנו מאגר מים מלאכותי שמטרתו לשמש את דיירי הקומות הגבוהות ולהבטיח את אספקת ולחץ המים הסדירים. מאגרים אלו ממוקמים או במרתפי המבנה או בקומתו העליונה ביותר. לא מן הנמנע שמאגרי המים הללו, משמשים אותנו לא רק עבור רחצה, שטיפת כלים או ניקוי הבית, כי אם לשתייה ועל-כן – יש לחטא את המאגרים אחת לשנה.

למה המאגרים נוטים להזדהם?

ראשית כל, נשמו לרווחה – המאגרים לא מזדהמים בכזאת קלות וזאת כיוון שמשרד הבריאות מחייב בדיקה שנתית על-פי חוק.

מאגרי המים מזדהמים ממגוון רחב של סיבות:

  • אבנית ומזהמים שונים נוספים הקיימים במים דוגמת חיידקים, הולכים ומצברים על דפנות המאגר וכך המים הנאגרים מתלכלכים מהר יותר.
  • לא מן הנמנע שבעלי חיים ומזיקים יגיעו בצורה כזו או אחרת אל המאגר שלנו. כך למשל במאגרים המצויים במרתפי הבניין, ניתן למצוא לעתים חרקים ולעתים גם חולדות. מקרים אלו נדירים לאור ההקפדה על הדברת מזיקים, אך הם בהחלט עלולים להתרחש. במאגרים הממוקמים בחלקו העליון של הבניין ניתן לעתים למצוא גם יונים. אין ספק שהמאגר צריך לעבור חיטוי יסודי לפחות פעם בשנה!
  • סדקים במבנה המאגר, עלולים גם הם להוביל לזיהום במים שכבר אינם מבודדים כהלכה.

כיצד המאגרים עוברים חיטוי?

ניקוי וחיטוי מאגרי מים צריך להתבצע על-ידי איש מקצוע מוסמך המחזיק בהיתר רשמי מטעם משרד הבריאות.
ניתן למצוא במרשתת מגוון רחב של נותני שירות בתחום, אך תמיד הקפידו לבקש את הצגת התעודה.

במסגרת פעולת החיטוי מקפיד איש המקצוע חיטוי המאגר עם אמצעים מקובלים ומאושרים על-ידי משרד הבריאות דוגמת כלור וזאת כפעולה ראשונית. לאחר מכן, יתבצע ריקון כולל של מאגר המים וזאת לצורך מציאת פגמים מבניים ועבור איתור הצטברויות של מזהמים שונים דוגמת אבנית. לאחר מכן, מאגר המים יעבור שטיפה בלחץ מים גבוה וניקוי יסודי. רק לאחר שאושר כי המאגר אכן תקין ורק לאחר שעבר שטיפה יסודית, ימולא המאגר מחדש במים עבור שימוש שנתי לרווחת דיירי הבניין.

האם מאגרי המים בבניין שלי מזוהמים?

הסיכויים הם קלושים אך ישנם מספר "תסמינים" שיכולים להעיד על "צנרת חולה" וביניהם:

  • מים עכורים – מים עכורים עלולים לנבוע ממאגר מזוהם. עם זאת, חשוב לוודא אם המראה הצהבהב מופיע גם אצל דיירים נוספים. אם לא – ייתכן שהבעיה היא נקודתית בצנרת שלכם או קשורה לדוד.
  • ירידה בלחץ המים – ירידה בלחץ המים עלולה להתרחש כאשר מאגר המים נסתם עקב הצברותם של מזהמים. גם כאן, חשוב לוודא זאת מול השכנים שכן ייתכן וזו בעיה נקודתית.

הוסף תגובה