בחירת טבעת נישואים – הדריך המלא.

מאז ומעולם הייתה חשיבות ומשמעות רבה לטקס הנישואין בקרב בני האדם. נסיבות שונות גורמות למימוש טקס זה, החל מהתחייבות דתית שמסמנת את חוזה הנישואין ועד כדי מימוש אהבה טהורה שנפרשה לאורך זמן מסוים.

ללא קשר בשוני שבין מקור הבחירות, ישנו פריט אחד סימבולי שמסמל את האיחוד של בני הזוג והינו חותם הטקס, שכן בסופו נוצרת התחלה חדשה והקמה של תא משפחתי נוסף על כדור הארץ. טבעת נישואים מייצגת את מיזוג הנפשות וערכה ההיסטורי שווה ערך לזה העתיד לבוא.
ההיסטוריה חוזרת על עצמה
לתכשיטים ישנם חלק גדול בפירוש מהלך חיינו, ועם זאת אין סדר כרונולוגי קבוע לשוני של הענקת טבעת בטקס הנישואין, אלא שישנה זרימה בזמנים שונים ובמקומות שונים.
לאורך ההיסטוריה ישנם אזכורים רבים לנתינת טבעות בטקסי נישואין והקרדיט ליצירת המסורת הולך למצרים הקדמונים ולאחר מכן לאימפריה הרומית. לפני 5,000 שנה, מצרים העתיקה הייתה הראשונה שהחלה לתת "טבעות אהבה" שלרוב נעשו על ידי עור וסימלו חיי נצח ואהבה אינסופית.
המצרים אמנם החליפו טבעות, אך הקשר למוסד הנישואים נעשה מאוחר יותר במאה ה-2 לפנה"ס, בימי האימפריה הרומית הגדולה. בנות רומא קיבלו 2 טבעות האחת מברזל והשנייה מזהב. את טבעת הברזל הן נהגו לענוד כאשר ביצעו את המטלות היומיות ואילו לאירועים מכובדים יותר היה עליהן לענוד את טבעת הזהב. חומר הגלם ואיכות הגימור סימלו בנוסף את ההבדלים בין המעמדות בתקופה זאת וכך היה ניתן אף להבדיל בין המעמד הבכיר לשאר האוכלוסייה.
חומרי הגלם של טבעות הנישואין
אז כפי שצוין קודם לכן, בשנים עברו היה שימו בחומרי גלם כגון עור, ברזל וזהב. כמובן שישנם סגנונות רבים ושונים לטבעת הנישואין כשם כל סוג אחר של תכשיט. החומרים הנפוצים ביותר כיום לייצור טבעות נישואים בעיקר מתמקד בסוגי הזהב השונים למיניהם (זהב צהוב, לבן וכו') ופלטינה. שימוש נוסף נעשה בטיטניום, כסף ונירוסטה אך לרוב בטבעות האירוסין.
טיפים לבחירת הטבעת
ישנם כמה קווים מנחים שיקלו בכל ההמולה שסביב בחירת טבעת הנישואין:

  • התאמה מדויקת – עליכם להתאים את הטבעת מבחינה עיצובית אך לא פחות חשוב מכך שימו דגש על צורות אצבעותיכם. לדוגמא, טבעת דקה מחמיאה לידיים קטנות.
  • אפקט הנוחות- בגלל שאנחנו עונדים את טבעת הנישואין כמעט מבלי להוריד אותה, יש לוודא שהיא איננה לוחצת מידי אך בו זמנית אינה רפויה ועלולה ליפול מן האצבע.
  • סנכרון טבעות – אם אתם נוהגים לענוד טבעות נוספות, נסו להתאים את צבע, גודל ועיטורי הטבעת לשאר התכשיטים.

צורתה של הטבעת הינה עגולה ואינסופית. אין לה נקודת התחלה ולא נקודת סוף ולכן משמעותה הינה שלמות רוחנית ואת החיים הזוגיים היא מייצגת כיחידה שלמה וחזקה אחת. זכרו שלטבעת הנישואין יש היסטוריה וסימבוליות מרשימה והמשכיות המסורת הזאת כנראה תהיה עמנו לעד.

הוסף תגובה