בית אבות – כיצד בוחרים בית אבות בצורה נכונה

בית אבות – כיצד בוחרים בית אבות בצורה נכונה

אחת ההתלבטויות הקשות ביותר שעומדות בפני ילדים להורים מבוגרים היא, האם לדאוג ולטפל בהם כאשר הם שוהים בביתם או להציע להם לעבור אל מקום בו הם יכולים לשהות עם בני גילם, מקום בו הם יכולים לקבל את כל העזרה הנדרשת, בין אם מדובר על דברים בסיסיים ובין אם מדובר על דברים מורכבים יותר.

זו התלבטות לא פשוטה מאחר, וזה מחייב את ההורים לעזוב את ביתם ולעבור אל מקום אחר, חדש, מקום שהם לא מכירים, וכן זה אומר משהו על הקשר בין הילדים להורים. הרבה פעמים, צריך להודות, ההורים עלולים להיעלב מזה שהילדים שלהם מציעים להם הצעה כזו. אך במקרים רבים מדובר בעניין פרקטי, רעיון הגיוני לאור הנסיבות, שכן אין לילדים את היכולת והזמן לטפל בהורים שלהם, הם לא רוצים שהם יהיו לבד, וכך כאשר ההורים נמצאים במקום כזה הילדים יכולים להיות רגועים ושקטים שמישהו דואג להם.

כשאנחנו מדברים על מקום בו יכולים לשהות ההורים, הכוונה היא כמובן אל בית אבות שמאכלס אנשים בני גילם ובמצבם. בניגוד לדעה הרווחת הרבה פעמים, בית אבות הוא לא מקום סיעודי בהכרח, לא מדובר במקום לא נעים. להיפך, היום אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד בתי אבות שמספקים לדיירים מגוון רחב של פעילויות תרבות, ספורט ופנאי, בתי אבות שמספקים דירות ברמה גבוהה עם צוות צמוד, מקומות שמספקים להם את כל מה שהם צריכים, הרבה יותר ממה שהיה להם בבית שלהם והרבה יותר ממה שהם יכלו לספק לעצמם.

לפני שנסביר כיצד בוחרים בית אבות בצורה נכונה, נדגיש, שכל מעבר כזה מחייב הבנה מצד הילדים, מחייב שיחות עם ההורים שיבינו מדוע הצעד הזה חשוב ונכון עבורם, וכמובן הוא מחייב שההורים יכירו את המקום אליו הם עוברים ויסכימו למעבר.

כיצד בוחרים את המקום הנכון להורים שלנו

יש כמה נקודות שאמורות לעזור לנו בתהליך הבחירה. ראשית, אנחנו צריכים לבחור ביחד עם ההורים מקום שמתאים לצרכים ולמצב שלהם. זה אומר למשל, שהמקום יוכל לספק להם את התנאים הטובים ביותר על פי מצבם, זה אומר שהמקום יכיל אנשים במצבם, אנשים איתם הם יוכלו להיות בקשר. אם ההורים מתפקדים באופן עצמאי, אז נכון יהיה שהם יהיו בבית אבות עם אנשים במצב דומה, כך הם ירכשו חברים חדשים ויוכלו לבלות איתם.

שנית, המקום צריך להיות מאורגן, מסודר, מעוצב יפה, מקום שנראה טוב וכמובן כזה שנותן שירותים מגוונים וברמה גבוהה. אין טעם להעביר הורים שנמצאים בבית מסודר ומאורגן למקום ברמה הרבה יותר נמוכה. המטרה היא לשמור על אותה רמת חיים ואולי אפילו לעלות אותה.

שלישית, רצוי מאוד שהמקום יהיה ממוקם באזור מרכזי, נגיש, זמין, מקום שניתן להגיע אליו בקלות, וכמובן מקום שההורים יוכלו לצאת ולחזור אליו בצורה חופשית ונוחה.

 

הוסף תגובה