ברכונים- עדיין להיט יותר מתמיד

המזכרת שהייתה ותהיה תמיד פופולארית היא ברכונים לשמחות. אולם אין ספק שתחום הברכונים עבר שדרוג רציני בשנים האחרונות.

בעבר היה מקובל לחלק כמזכרת ברכונים בלי תוספות. היום נהוג לחלק כמזכרת חוברת עם תוכן ובסוף החוברת יש ברכון. הבדל נוסף בין הברכונים שחולקו כמזכרת בעבר, לבין הברכונים המחולקים כיום, הוא העיצוב והתכנון האישי המושקע בברכונים.

החוברות עם הברכונים מתוכננות עם כל לקוח בנפרד. כבר אין שטנץ אחיד. לכל לקוח יש סגנון ייחודי של מזכרת. יש 2 סוגים עיקריים של ברכונים שהם להיט: ברכונים עם שירון המכיל שירי ארץ ישראל, או סדר טו בשבט ישראלי, וישנם ברכונים עם תוספות בעל אופי דתי.

כיום ישנם ברכונים המותאמים במיוחד גם בעבור הציבור החילוני, על ידי הוספת שירי ארץ ישראל או תכנים בעלי תוכן ישראלי. בסוף חוברות אלו ישימו את ברכת המזון.

בציבור הדתי- חרדי עדיין מקובל לחלק ברכונים עם זמירות שבת. בשנים האחרונות חל שדרוג בברכונים המחולקים. בנוסף לזמירונים לשבת עם ברכת המזון, פותחו סוגים שונים של ברכונים. ישנם ברכונים המותאמים לחגי ומועדי ישראל: הגדה של פסח עם ברכת המזון, סדר הדלקת נרות חנוכה, סדר ט"ו בשבט, סדר ראש השנה, כאשר בסוף יש את ברכת המזון. כל סוג כזה של מזכרת נבחר לפי התאריך בו חל האירוע.

טרנד אחר בציבור הדתי הוא לחלק חוברת עם טקסטים דתיים ובסוף ברכונים. חלק מהחוברות שיחולקו יהיו "פרק שירה" עם ברכת המזון, הפרשת חלה וברכת המזון, וכו'. במקרים אחרים יחלקו את "ספר הקידוש" המכיל סדר קידוש לשבתות וחגים, וכולל גם את ברכת המזון. סוג נוסף של ברכון עם טקסט, הוא ברכון עם מאמר תורני. ניתן לבחור את עיצוב הברכון ולבחור את הטקסט התורני הרצוי.

עיצוב הברכונים עובר שדרוגים- כיום יש טרנד בו מעצבים את כריכת הברכון בעיצוב אישי. לעיתים יבקשו לשים בכריכה תמונת נוף, ולעיתים תמונה של הילדים שלכבודם מחולק הברכון. גם כאשר מחלקים ברכון הכולל רק את ברכת המזון, בוחרים בברכון עם עיצוב יוקרתי ומושקע.

 

הוסף תגובה