האם לקחת מחשב נייד או סמארטפון לטיול בחו"ל?

אומרים שהיום העולם כולו הוא כפר גלובלי אחד קטן, ובמובנים רבים זה נכון: היכולת ליצור קשרים עם אנשים מכל העולם, לקבל תרגום מיידי לכל שפה, להיות מעורב בנעשה גם מעבר לים. הבעיה בקונספט הכפר הגלובלי הקטן מתגלה דווקא בעת טיול לחו"ל, שם מתברר כי הכפר הגלובלי הקטן המקרב את חו"ל לארץ ומשאיר את הארץ קרובה לנוסעים לחו"ל – יכול להיות עניין מאוד יקר אם לא מתכוננים אליו מראש. מהם באמת היתרונות של מחשב נייד או סמארטפון בטיול לחו"ל, ומהן העלויות להם אפשר לחכות?

למה כן לקחת מחשב או סמארטפון לחו"ל?

  • לחסוך בסידורים– הרבה מאד סידורים כרוכים בנסיעה לחו"ל. רכישת כרטיסי טיסה חזרה לארץ ואישורם, הזמנת מקומות לינה, ברור לגבי זמני פתיחה של אתרים, בדיקת מסלול נסיעה באמצעות התחבורה הציבורית, רכישת כרטיסים למופעים והצגות, התעסקות עם ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. בדיוק כמו בארץ, כאשר יש למטייל מחשב נייד או סמארטפון נגיש עם אפשרויות גלישה, הסידורים הופכים לנוחים וקלים בהרבה.
  • לשמור על קשר עם מי שנשאר בארץ – בחו"ל הגעגועים למשפחה ולחברים מתעצמים וכל מסר ושיחה ממי שנשאר בארץ מקבל משמעות חדשה.
  • לשתף בתמונות שצולמו בטיול – גם עבור מי שנשאר בארץ, היכולת לצפות בתמונות שצולמו בטיול מאפשרת לקחת חלק עקיף בחוויה, לדאוג קצת פחות, לדעת שהכל בסדר.
  • להתעדכן בקורה בארץ – מלבד האנשים הקרובים תמיד יש רצון לשמור על קשר עם החיים שנשארו בארץ, לקרוא דואר אלקטרוני, להתעדכן בפייסבוק, לקרוא חדשות מקומיות ועוד.
  • לקבל ערך מוסף לטיול עצמו – היום מחשבים וסמארטפונים מגובים באפליקציות רבות שנועדו לתת ערך מוסף לטיולים בחו"ל: תרגום הוראות קוליות או כתובות מצולמות, מפות וסיורים ממוחשבים, מדריכי תיירים לביקורים באתרים ועוד.
  • לגיבוי – כל מטייל יודע כי רצוי לצלם מסמכים חשובים ולרכזם במקומות שונים מחשש לאבדן או גניבה. סמארטפון או מחשב פותרים בעיה זו. ניתן לסרוק או לצלם את המסמכים החשובים ולשמור העתק בדוא"ל מבוסס רשת או באחסון ענן. בדרך זו, אפילו אם המחשב או הסמארטפון יגנבו, גיבוי המסמכים לא יאבד.

המחיר

למרות היתרונות הרבים הטמונים בלקיחת מחשב או סמארטפון לחו"ל, מה שעומד נגדם הוא המחיר אותו לעתים תתבקשו לשלם עבור הנוחות הזו. ללא הכנה נכונה אתם עלולים לגלות כי לקחתם אתכם מכשיר טלפוןסלולרייקר ורגיש שאינו מסוגל לאפשר לכם לבצע שיחות או לגלוש בחו"ל כלל, או במקרה אחר תגלו לאחר חזרתכם ארצה כי המחיר אותו אתם מתבקשים לשלם עבור הצ'ופר הוא אסטרונומי ומגיע למימדים של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים.

יש דרכים להתכונן לטיול ולדאוג כי מצד אחד יהיה לכם כל הנדרש לשיחות וגלישה, ומצד שני לוודא כי המחיר שתשלמו יהיה בגבול מה שאתם מוכנים לשלם:

  • לוודא כי המכשיר מוגדר כ- SIM Free – רק מכשירים כאלו יאפשרו לכם את החופש לבחור לעבור זמנית לחברה סלולרית זרה ממכשירכם. ניתן לפתוח או לוודא פתיחה בנקודת שירות של חברת הסלולר שלכם או לקחת את המכשיר למעבדה פרטית.
  • לכבות את הגלישה הסלולרית – אפליקציות רבות על סמארטפונים ניגשות בעצמם וגולשות. בארץ הדבר כמעט ואינו מורגש, בחו"ל גלישה כזו עלולה להתגלות כיקרה במיוחד, אפילו אם רכשתם חבילת גלישה סלולרית. חבילת גלישה רגילה מאפשרת גלישה גם לאחר חריגה מנפח החבילה המוגדר, רק שתנאי התשלום הם דרקוניים ויכולים להגיע עד פי 1000% ממחיר החבילה.
  • להתקין מונה גלישה מראש, להכיר את הרגלי הגלישה – לפני רכישת חבילת גלישה לחו"ל, כדאי להתקין מונה גלישה מראש במכשיר הסלולר ולבדוק מהם הרגלי הגלישה והצרכים הפרטיים שלכם.
  • גלשו בחו"ל באמצעות WiFiככל הניתןבמקומות רבים בעולם יש היום גישה ל Wi-Fi בחינם או בתשלום: מלונות, בתי קפה, מרכזי חב"ד ועוד. כאשר רוצים לקרוא דוא"ל, להתעדכן בפייסבוק, להעלות תמונות ועוד ניתן לעשות זאת במרוכז באמצעות חיבור כזה.
  • לקנות כרטיס Prepaid עם חבילת גלישה המותאמת לצרכים מראש– רכישת כרטיס SIM בינלאומי משולם מראש מאפשרת למנוע הפתעות ולתכנן מראש את ההוצאות על הגלישה והשיחות בחו"ל.

הוצאות בחו"ל אינן רק על שיחות וגלישה, ולעתים גם הן יוצאות מכלל שליטה. דרך טובה לשלוט בכלל ההוצאות בחו"ל היא להצטייד בכרטיס ויזה נטען בארץ ולהטעין את הכרטיס בסכום המיועד לטיול מראש. בדרך זו ניתן לברר בכל שלב מה היא היתרה בכרטיס הויזה הנטען ולדעת לתכנן בהתאם ליתרה את שארית הטיול. יתרון נוסף בכרטיס ויזה נטען הוא האפשרות להטעינו בסכום נוסף גם מהארץ, כך שהסיכוי להיתקע בחו"ל ללא כסף גם הוא אינו קיים.

ציוד יקר שעלול להיגנב או ללכת לאיבוד

אין ספק שסמארטפון או מחשב נייד הם ציוד אלקטרוני יקר שעלול להינזק או להיעלם בעת טיול לחו"ל. ניתן להוריד מעוצמת הסיכון הזה על ידי רכישת ביטוח מפני אבדן או גניבה (או ביטוח כל הסיכונים). אפשר לברר על אפשרויות ביטוח אלו או במסגרת חברת הסלולר או במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל.

כאשר מדובר במחשב נייד שאינו משמש לצרכי עבודה, אין ספק כי הוא עלול גם להכביד. מצד שני, סמארטפון הוא קטן וקל ואינו מכביד במיוחד בעת נסיעה לחו"ל.

הוסף תגובה