החלל בו נוצרים זכרונות

המטבח הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית, במטבח נפגשים זיכרונות הילדות שלנו עם הילדים שלנו, הריחות, הבישול ביחד והאכילה המשותפת. עד שנות השמונים החלל החשוב הזה היה בד"כ מופרד משאר חלקי הבית ומעוצב בצורה פונקציונאלית, עם השנים החשיבות של החלל הזה הפכה אותו לחלק בלתי נפרד מהבית, לעיתים המשך ישיר של הסלון וכפועל יוצא אנו מתכננים את המטבח עוד בשלב של תכנון אדריכלי.

עיצוב המטבח עד שנות השמונים

במטבח של פעם כמעט לא היו מוצרי חשמל, המזון והשתייה חוממו על הכיריים והכלים נשטפו בכיור, לכן המטבח היה קטן יותר ומאובזר בעיקר בארונות וסירים. המחשבה בתקופה זו שהמטבח צריך להיות מופרד וסגור, מכיוון שחלל המטבח לא הוצג לאורחים לא שמו דגש על עיצוב ואיבזור המטבח מעבר לפונקציונאליות שבו.

המטבח של ימינו

עם השנים הבינו שהמטבח הוא אחד מחללי הבית החשובים בו מבלה המשפחה זמן רב ביחד ונוצרים זכרונות ילדות, במטבח משוחחים בלי טלוויזיה והסחות דעת מסוגים אחרים. בנוסף, המטבח עשיר במוצרי חשמל: מדיח, מיקרוגל, תנור, טוסטר ועוד. מהסיבות האלו החלל של המטבח גדל, התחבר לשאר הבית ופעמים רבות הוא אינו נפרד מהסלון ותכנון ועיצוב המטבח הפכו למשמעותיים ביותר. תוספת נוספת של השנים האחרונות הוא ה"אי", יחידת ארונות נפרדת של המטבח בד"כ במרכז המטבח, המשמשת כמשטח פעילות וסף או כשולחן אוכל לארוחות לא רישמיות.

כרטיס הביקור של הבית

תפקיד המטבח בחיי היום יום שלנו הוא גם להיות פונקציונלי ונח והוא גם כרטיס הביקור העיצובי של הבית שלנו, מכיוון שבדרך כלל הוא החלל הראשון שרואים שנכנסים הביתה. בכדי לשלב בין שני אלו בצורה הטובה והנכונה ביותר חשוב מאד לשים דגש משמעותי על המטבח כבר בשלב של תכנון אדריכלי.

 

הוסף תגובה