היתרונות של מוהל שהוא גם רופא

היתרונות של מוהל שהוא גם רופא

ברית המילה היא אחד המנהגים המקובלים ביותר בארץ. אמנם מדובר במנהג דתי, אבל גם חילוניים רבים, כולל כאלה שלא מקפידים על קיום כל המצוות, מצטרפים אליו ומלים את בניהם בהגיעם לגיל 8 ימים. כולנו מכירים סיפורים על בריתות שהסתיימו בצורה כואבת מאוד לתינוק ולכן כדאי לשקול את האופציה של מוהל שהוא גם רופא מוסמך.

מדוע ישנם ישראלים שנרתעים מפני ברית מילה אצל כירורג?

ברית מילה היא כאמור מנהג דתי, ולכן התפישה המקובלת היא שהדבר הנכון הוא להפקיד את פעולת חיתוך העורלה מהתינוק בידי אלו שזוהי עבודתם והם מבצעים אותה באופן שוטף – המוהלים כמובן.
בנוסף ישנה רתיעה, לעתים בלתי מודעת, מפני פנייה לכירורג עקב הרתיעה מפני הליך כירורגי, ובפרט בגיל כה צעיר. יחד עם זאת חשוב להבין שבכל מקרה מדובר בהליך כירורגי, גם כשהוא מבוצע בידי איש דת, ולכן הרתיעה אינה מוצדקת ואם כבר מבצעים את ברית המילה, כירורג שמוסמך לבצע פעולה זו הוא איש המקצוע הנכון.

מינימום סיכון לטעויות
גם מוהלים מיומנים עלולים לבצע טעות במהלך ברית המילה, והתוצאה של טעות כזו יהיו כואבות עד מאוד. כשמפקידים את פעולת המילה בידי כירורג מנוסה ומיומן, הסיכון להתרחשות טעות שכזו הוא מזערי, ובנוסף אם חלילה מתרחשת תקלה עקב נסיבות שאינן תלויות ברופא, עצם העובדה שהפעולה מתבצעת בבית חולים מאפשרת מענה מידי ומהיר, ובכך את צמצום הנזק למינימום.

אלחוש אפקטיבי
רופא מוהל מזריק לתינוק חומר הרדמה כך שחיתוך העורלה מתבצע תחת אלחוש מקומי אפקטיבי ועם מינימום כאב וטראומה לרך הנולד – יתרון משמעותי גם לתינוק וגם להורים שמן הסתם חרדים מפני הכאבים שעלול לחוות מי שרק לפני שבוע הגיח לאוויר העולם מהרחם המוגן.

האם כל רופא יכול להיות גם מוהל?
חשוב להדגיש שלא כל רופא כירורג הוא גם מוהל. רק הכירורגים שבחרו לעבור הסמכה מיוחדת לביצוע בריתות מילה יכולים לתפקד גם כמוהלים בשעת הצורך, ועוד כדאי לדעת שההכשרה כוללת גם התייחסות לפן ההלכתי של ההליך, כך שאם הדבר חשוב לכם, אין מקום לדאגה.
 

הוסף תגובה