מה חשוב לדעת בבחירת מוהלים

מה חשוב לדעת בבחירת מוהלים

הקפידו על בחירה אשר תהיו שלמים איתה

נולד לכם בן וכמו מרבית האוכלוסייה במדינת ישראל אתם בוחרים לערוך לו ברית מילה. בישראל נערכות מדי שנה בריתות רבות ובשל העובדה כי מדובר בהליך נפוץ יש לא מעט אנשי מקצוע מוסמכים לביצוע ברית מילה.
עם זאת, בחירת מוהל  עשויה להיות החלטה קשה להורים, היות ומדובר בהליך אשר מסב כאב לתינוק ולכן חשוב ביותר להקפיד על בחירה אשר תהיו שלמים איתה ותוכלו להיות רגועים.

בחנו את ההסמכה
רבים אינם מודעים לכך, אבל מוהלים דתיים שהם אינם רופאים מחויבים לעבור הסמכה ולקבל רישיון לביצוע ההליך מטעם הרבנות הראשית לישראל. כאשר מוהל עבר הסמכה ביכולתו להציג את הרישיון בפני ההורים של התינוק.
במסגרת ההסמכה המוהל עובר מבחן מעשי ומבחן ידע רפואי.  על סמך תוצאות המבחן הועדה של הרבנות הראשית קובעת האם להעניק לו רישיון.  במידה ואתם מצויים בהתלבטות, וודאו כי למוהל אשר ברצונכם לבחור יש רישיון והסמכה על מנת להעניק לכם שקט נפשי.

בדקו האם הוא מבצע אלחוש
קיימים הבדלים בין מוהלים באשר לביצוע אלחוש. בעת ביצוע הברית קיים הבדל בין רב מוהל המבצע את ההליך לבין מוהל רופא. רב – מוהל יבצע את ההליך ללא אלחוש, אך לעומת זאת מוהל רופא יבחר לבצע את ההליך באמצעות אלחוש מקומי על מנת למנוע כאב. פעולת האלחוש מתבצעת באמצעות מריחת משחה מאלחשת והזרקת חומר הרדמה מקומי בכמות קטנה.

בחנו האם יש ביקורת לאחר הפעולה
לאחר ביצוע הברית יש מוהלים אשר מקפידים על ביצוע ביקורת על מנת לבדוק כי החתך מחלים בצורה טובה ואין התפתחות של דימום או זיהום. הביקורת יכולה להתרחש יום לאחר הברית או מספר ימים לאחר מכן.
יש מי שיבקשו מכם להגיע אל הקליניקה שלהם ואילו אחרים יגיעו אליכם הביתה. הורים רבים מסכימים כי ביצוע ביקורת לאחר הברית נחשבת להליך רצוי וחיוני למדי ויעדיפו כי המוהל יבצע ביקורת על מנת להיות שקטים ולדעת כי ההליך בוצע בצורה הטובה ביותר ללא גרימת סיבוכים.
 

הוסף תגובה