המקצועות המבוקשים ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר

חזרתם מהטיול הגדול, נהניתם, חוויתם, ביליתם ועכשיו מה? עכשיו הגיע הזמן ללמוד. יהיו אלה שיגידו שאנחנו כל הזמן לומדים, גם זה נכון, אך בעולם של היום, חייבים תואר כלשהו, לא די בכך שתהיה לכם בגרות מלאה ו 12 שנות לימוד כמו פעם, היום כדאי שיהיה לכם תואר, גם אם בסופו לא תועסקו ספציפית במה שלמדתם, העובדה שסיימתם תואר, התחייבתם למשהו 3 שנים שהוא לא בחובתכם כמו שירות צבאי ועמדתם בכל המשימות, כל אלו, מוכיחים למעסיק העתידי שלכם שאתם בני אדם רציניים עם ראש על הכתפיים. יותר משהתואר מספק לכם כלים כדי לעשות את העבודה, הוא נותן לכם לכם כוח רצון ומנטליות להתאים עצמכם לכל עבודה שלא תהיה גם אם היא לא לגמרי לרוחכם.

יפי הבלורית והתואר

אז אם בתואר ראשון עסקינן , השאלה שאתם צריכים לשאול עצמכם היא, מה הציפיות שלכם מהלימודים ומהעבודה שתרצו לעסוק בה בעתיד. אם אתם מחפשים עבודה שתרוויחו בה הרבה כסף וזה כל מה שמעניין אתכם הכסף, אז לכו להיות נהגי משאית, הם מרוויחים 10,000 ש"ח בממוצע, אבל אם אתם מחפשים גם אתגר ומימוש עצמי, זו כבר שאלה אחרת. במאמר שפורסם ב 2018, נמצא כי בראש טבלת השכר נמצאים מפתחי התוכנה, לכן ההמלצה היא ללמוד פיתוח תוכנה או מדעי המחשב, וכך תשתלבו גם במקום השני בטבלת השכר, מנתחי הבטחת איכות ובודקי תוכנה. במקום השלישי והמכובד נמצאים המהנדסים האזרחיים ובמקום הרביעי, עורכי הדין, המקצוע שממשיך להוביל ביוקרתו, מה שכל אימא לפני 30 שנה רצתה שהבן שלה יעשה, רופא או עו"ד. רק שפה המצב טיפה עגום מכיוון שבארץ הייתה תקופה שהגמישו את התנאים להיות עו"ד והורידו את הסף של בחינות ההסמכה, מה שיצר "הצפה" של עורכי דין בשוק, לכן מי שמסיים לימודי משפטים מתקשה מאד למצוא עבודה בתחום ועלול למצוא עצמו מתעסק במשהו אחר לגמרי. במקום החמישי מיד אחרי עורכי הדין נמצאים באופן מפתיע, נהגי המשאית, ששכרם גבוה כנראה בגלל העובדה שהם נדרשים לעבוד הרבה שעות יחסית וגם הביקוש לנהגי משאית גבוה.

אז מה בכל זאת ללמוד?

קודם כל השאלה החשובה היא, האם אתם בכלל רוצים ללמוד, אם כן, עכשיו השאלה היא מה אתםם רוצים ללמוד ולא מה ההורים רוצים שתלמדו, חשוב לבחור מקצוע לחיים שאותו תאהבו לעשות כי אחרי הכל זה מה שאתם הולכים לעסוק בו בשנים הבאות. הבעיה היא שהשוק כיום מאד לא יציב ומקצוע שנראה היום רווחי וכדאי מחר כבר לא יהיה כזה, כמו למשל, אלפי ברוקרים שאיבדו את עבודתם במשבר הבורסה שהיה ב 2008, כמו כן גם מה שהיה נכון כשהתחלתם את התהליך של תואר ראשון יכול להיות לא רלוונטי בסיומו. לכן בכזה תוהו ובוהו הכי פשוט והכי כדאי, ללכת עם הלב, ולא אין הכוונה ללימודי קרדיולוגיה.

הוסף תגובה