העתיד כבר כאן – שיווק בדואר האלקטרוני באמצעות שימוש באוטומציה

הרבה מיילים עברו ברשת האינטרנט מאז נשלח האי-מייל הראשון אי שם בשנת 1971 על ידי ריי תומלינסון, שהיה בזמנו מהנדס ב- MIT. במהלך שנות ה-90, כשחברת Hotmail הציעה לכל אחד ואחת מאתנו לפתוח תיבת דואר אלקטרוני און ליין, היא למעשה פתחה עבור חברות ועסקים קו תקשורת ישיר למעל ל-20 מיליון לקוחות פוטנציאלים- שיווק באמצעות האי-מייל, והמספרים האלו כמובן רק הולכים וגדלים מאז.

מתחילת שנות ה-2000 תחום ה-Email marketing רק הולך ומתחזק והופך לאחת השיטות המרכזיות בהם משתמשים עסקים כדי ליצור קשר ישיר ויעיל עם הלקוחות שלהם. בשנת 2004 חברת AOL (ואחריה גם יאהו והוטמייל) החלה לספק למשתמשים גם אינפורמציה על התגובות של הלקוחות, ולמעשה נתנה לעסקים את הכוח לבצע אופטימיזציה ממייל למייל, וכמובן- גם לעקוף את הגעת המייל אל תיבת הספאם.

המעבר מדרכי שיווק מסורתיות לשיווק דיגיטלי באמצעות האי-מייל פתח אז את הדלת, והוא מאפשר גם היום לבעלי עסקים להגיע להרבה יותר לקוחות ולשמור איתם על קשר אפקטיבי לאורך זמן, לבלוט מעל מיילים אחרים בתיבה של הלקוח על ידי תוכן ועיצוב מותאמים באופן אישי וללמוד כיצד לשפר את התקשורת הזו באמצעות ניתוח נתונים מקיף.

מחקרים מראים כי כ-44% אחוזים מהמקבלים מבצעים לפחות קנייה אחת בשנה דרך מיילים שיווקיים. מדובר בנתון מוצלח מאוד בהתחשב בעובדה שהאדם הממוצע מנהל לפחות שתי תיבות דואר (ראשית ומשנית) ומקבל בסביבות ה-120 מיילים ליום, כש-40 מהם הם מיילים עסקיים או שיווקיים.

Marketing Automation – הפתרון החדשני

בעולם השיווק והמסחר של 2018, אין ספק שהשיווק בדואר אלקטרוני- עובד. לא רק שהוא עובד, הוא גם הולך ומתפתח, מאפשר חשיפה לקהל לקוחות רחב יותר, אינפורמציה איכותית ומועילה יותר על הלקוח ואפשרויות אינטראקטיביות מוצלחות הרבה יותר. לעיתים, כדי להגיע להצלחה הזו, נדרשת השקעה רבה מצד העסק- בין אם מדובר בתוכן, בעיצוב, בפרסונליזציה, בפילוח קהל היעד או בניתוח נתונים ואופטימיזציה.

אחד החידושים המומלצים ביותר כדי לשחק בשוק הנוכחי היא מערכת Marketing Automation שלמעשה עושה את כל העבודה בשבילכם באופן אוטומטי. המערכת שולחת מיילים שיווקיים עבורכם, עם דגש על מסע לקוח חכם שמחזק את הקשר, משפר קמפיינים ומביא תוצאות, היא יכולה לספק אפשרויות והגדרות שונות כדי שתוכלו לבחור בפורמט המתאים ביותר לעסק וללקוחות שלכם, היא לומדת את התגובות של הלקוח ויודעת לבצע התאמה אישית שתניע אותו לפעולה, לפלח עבורכם את הלקוחות לפי קבוצות, לספק דו"חות בזמן אמת, לאפשר לכם לבצע B/A טסטינג ואפילו לשלב פלטפורמות אחרות (לדוגמא- משלוח SMS) בקמפיין השיווקי שלכם.

מעבר לחסכון המשמעותי בזמן ובכוח אדם שהמערכת מספקת ומעבר לזרם העבודה האיכותי והיעיל יותר שהיא יודעת לייצר, אחד היתרונות הבולטים של מערכות Marketing Automation הוא החיבור היציב והאיכותי הרבה יותר עם קהל הלקוחות הקיים (לצד גיוס קהל חדש), שימור שלו ופנייה אישית שמעלה באופן משמעותי את המכירות. כאשר הלקוח מקבל שיווק המותאם לו באופן אישי במסגרת קשר עקבי לאורך זמן עם המותג או העסק- הסיכויים לרכישה ממוקדת עולים בהרבה.

עם הפנים לעתיד- לאן הולכים מכאן?

בטכנולוגיה כמו בטכנולוגיה- לא קופאים על השמרים. גם מערכות ה-Marketing Automation ממשיכות להתפתח, להתקדם ולספק לנו אפשרויות חדשות לשיפור האימייל מרקטינג. בעתיד, ההפעלה של המערכות תהפוך ליותר ויותר פשוטה ונגישה לכל משתמש, עם ממשק נוח לתפעול, כך שכל עסק או מותג יוכל לשווק עצמו באמצעות אוטומציה בקלות, לבצע פרסונליזציה איכותית יותר ולהעלות באופן משמעותי את אחוזי המכירות. כמו כן, בעתיד הקרוב יותר ויותר מערכות אוטומציה יציעו גם אפשרויות לשילוב פלטפורמות תקשורת נוספות לאי-מייל (לדוגמא- לקבל אינפורמציה מהסרטים שהלקוח בוחר בנטפליקס שלו) וידעו למשוך גם מהן מידע שיסייע לשלוח אל הלקוח דיוור אישי ומדויק יותר. מערכות האוטומציה יעברו עוד שינויים רבים ויציעו עוד תוספות רבות למשתמשים, אבל מה שבטוח זה שיחד איתן גם תחום האי-מייל מרקטינג יצבור תאוצה ויאפשר חשיפה גדולה הרבה יותר, גם לעסק שלכם.

 

הוסף תגובה