הפרת חובת הזהירות – עילה לתביעת רשלנות רפואית

הפרת חובת הזהירות מהווה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, והיא אחד האלמנטים העומדים בפתח בית המשפט בדיונים בתביעות מסוג זה. בכדי שתביעת רשלנות רפואית תסתיים בניצחון התביעה יש להוכיח 3 נקודות:

  1. הצד התובע סובל מנזקים.
  2. התרחשה רשלנות מצד הגורם המטפל.
  3. הוכח קשר בין הרשלנות והנזק.

עצם העובדה שהצד התובע ניזוק ושהגורם המטפל התרשל בתפקידו אינה מוכיחה כי הסיבה לנזק היא הרשלנות עצמה. לדוגמה, יתכן ולא היה ניתן למנוע את הנזק למטופל גם אם הרופא לא היה מתרשל. לכן, בכדי שתובע יקבל פיצוי בגין נזקיו, יש להוכיח את הנקודה השלישית גם כן. אחת הדרכים להוכיח קשר בין הרשלנות הרפואית והנזק ממנו סובל התובע היא להוכיח כי התרחשה הפרה של חובת הזהירות. כלומר, אילו הרופא היה נזהר כמתבקש, המטופל לא היה ניזוק.

היות והתחום של רשלנות רפואית הינו מורכב ביותר, נדרשים ידע הן בתחום הרפואי והן בתחום המקצועי בכדי לקבוע האם כלל קיימת עילה לתביעה. בכל חשד לפגיעה עקב רשלנות רופא או מוסד רפואי, מומלץ לפנות לייעוץ של עו"ד רשלנות רפואית. זה יוכל לבחון את פרטי המקרה הספציפיים שלכם ולייעץ לכם באשר לקיום עילה וכן יוכל להכין את כתב התביעה ולייצג אתכם במידה וזו אכן קיימת.

כאשר נדרש בית המשפט לדון בנושא הפרת חובת הזהירות הוא בודק האם הרופא הפר את חובתו הכללית כרופא להעניק טיפול זהיר בהתחשב בסיכונים צפויים וכן בלתי צפויים. בנוסף, הוא בודק האם הרופא הפר את חובת הזהירות ביחס למקרה הספציפי הנידון, כלומר המצב הרפואי ממנו האדם סבל והטיפול שקיבל.

להלן מספר דוגמאות לנסיבות של הפרת חובת הזהירות:

  • רשלנות בביצוע מעקב הריון עלולה להוביל לנזקים משמעותיים הן לאישה ההרה והן לעובר. לכן, לדוגמה, אם מדובר על הריון בסיכון אך האישה לא נשלחת לבדיקות נדרשות, יתכן וקיימת עילה להגשת תביעת רשלנות בהריון.
  • הריון בסיכון לרוב גם יצריך תשומת לב מיוחדת בשלבי ההכנה ללידה, בבחירת שיטת הלידה, במעקב אחרי מצב האישה והעובר במהלכה וכן לאחריה. בכל השלבים הללו תיתכן למרבה הצער רשלנות בלידה על רקע הפרת חובת הזהירות.
  • ביצוע הליך כירורגי בחוסר זהירות מתבקש עלול להוביל לפגיעה באיברים ולדימום שיוביל לנזק בלתי הפיך. זוהי דוגמה אחת מיני רבות לנסיבות בהן ניתן להגיש תביעת רשלנות בניתוח ולקבל פיצוי ראוי.

כאמור, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית כאשר עולה חשד כי נגרם נזק עקב התרשלות הגורם הרפואי. חשוב להדגיש שלא כל עורך דין נזקי גוף מתמחה בתחום של רשלנות רפואית, ויש לוודא שלעורך הדין ההתמחות בתחום הספציפי הזה וניסיון בניהול תיקים בהצלחה.

הוסף תגובה