עורך דין רשלנות רפואית

מורכבות מערכת המשפט בישראל ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה משפטית מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים. תחומי ההתמחות מחולקים לענפים דוגמת משפט פלילי, דיני משפחה, דיני עבודה, דיני נזיקין וכו'.

רשלנות רפואית הינה אחד מן התחומים הנכללים בדיני נזיקין אשר כוללים לדוגמה גם נזקי גוף כתוצאה מתאונות עבודה, תאונות דרכים או תאונות אישיות. משמעות הדבר היא כי עורך דין נזקי גוף אינו בהכרח מתמחה ספציפית בתחום של רשלנות רפואית, ואין מן ההכרח שעורך דין נזקי גוף יחזיק בידע המשפטי והרפואי ובניסיון שיבטיחו ניהול תביעת רשלנות רפואית על הצד הטוב ביותר.

לכן, אם אדם חושד כי נגרם לו או לאחד מבני משפחתו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, עליו לפנות לקבל ייעוץ מאת עורך דין רשלנות רפואית. חשוב להבין כי התחום של רשלנות רפואית מורכב ביותר, וללא ייצוג של עו"ד המתמחה בתחום ספציפי זה, הסיכויים להשיג פיצוי ראוי מהגורם הפוגע הינם קלושים ביותר.

בנוסף, צריך להבין כי לא כל פגיעה שקרתה במהלך טיפול רפואי או בעקבותיו תוגדר על ידי בית המשפט כרשלנות רפואית. בכדי שתביעת רשלנות רפואית תסתיים לטובת התביעה, על עורך הדין יהיה להוכיח את שלושת הנקודות הבאות:

  • גורם רפואי אכן התרשל בתפקידו
  • הצד התובע אכן ניזוק
  • קיים קשר סיבתי ברור בין הרשלנות הרפואית והנזק שנגרם לתובע.

בכדי שלא לפגוע בסיכויים לקבל פיצוי על הנזקים, מומלץ מאד שלא לפנות לגורם הרפואי, לענות לפניות של חברות ביטוח או לבצע כל פעולה ללא התייעצות עם עו"ד רשלנות רפואית. לרוב, פגישת הייעוץ הראשונית הינה בחינם, כאשר ברוב המקרים, בסופה תצאו עם תשובות לשאלות שונות כגון האם קיימת עילה להגשת תביעה במקרה הספציפי שלכם, מה סיכויי תביעה משפטית אם יוחלט להגישה ומה הכדאיות שבכך.

פגישה כזו תהווה גם הזדמנות עבורכם לבדוק מהם תחומי ההתמחות של עורך הדין והאם יש לו ניסיון בתיקים קודמים דומים למקרה שלכם. לדוגמה, אם ילדכם נפגע כתוצאה מרשלנות במהלך הלידה, האם עורך הדין ניהל בעבר תביעות רשלנות בלידה. כמו כן, תוכלו לשאול אותו לגבי אופן ההתקשרות עמו – האם הוא גובה תשלום מראש או שהוא מקבל אחוזים מסכום הפיצוי במידה והתביעה תסתיים בזכייתכם.

מעבר לכך, סמכו על האינטואיציה שלכם. תביעות רשלנות רפואית ובוודאי תביעות רשלנות בהריון או בלידה יכולות להתארך לכדי שנים. בחרו עורך דין קשוב ואמין איתו אתם חשים בנוח.

הוסף תגובה