חלקי חילוף במוסך

חלקי חילוף במוסך

חלק מהשירותים שמוסך בארץ מציע, למשל מוסך מיצובישי בראשון לציון, הם התקנת חלקי חילוף ברכב. ישנם מספר גורמים שיכולים לגרום לצורך בהחלפת רכיבים, כמו למשל תקלה או פגם ברכיב, בלאי שלו או פגיעה ברכיב עקב תאונה. חשוב להתקין רכיבים תקינים ושמתאימים לסוג הרכב מכיוון שהתקנת רכיבים שאינם תקניים או שאינם מתאימים לסוג הרכב עלולים לפגוע בתפקוד הרכב ולהוות סכנה בטיחותית לנוסעים בו. בנושא זה חשוב שלא להתפשר ולוודא שהמוסך מתקין חלפים איכותיים המתאימים לדגם הרכב, ולא להיות מושפעים ממחיר החלפים.

מומלץ שבעלי רכב יכירו את האפשרויות העומדות בפניהם בכל הנוגע לחלקי חילוף ויוודאו עם המוסך איזה סוג חלפים עומדים להתקין ברכב, לפני שצוות המוסך יחל בעבודה. מומלץ לגשת למוסך אמין ששמעת עליו המלצות, או שיש לו תעודה של מוסך יצאת צדיק, לפני שאתם מכניסים את רכבכם לטיפול. קיימים ארבעה סוגים עיקריים של חלקי חילוף בהם ניתן לעשות שימוש במהלך טיפול מוסך:

  • מקוריים- רכיבים מקוריים משווקים על ידי יבואני הרכב. ניתן לזהותם על ידי בדיקת האריזה, עליה צריך להיות מצוין לוגו יצרן הרכב. שימוש בחלפים אלו הוא היקר מבין האפשרויות העומדות בפני בעל רכב. מוסכי יבואן לרוב יציעו לבעלי רכב שימוש בחלקי חילוף מקוריים בלבד, שכן יבואני הרכב ירצו שימכרו את המוצרים המגלמים עבורם רווח. חשוב לדעת כי בעל רכב יכול לבחור באילו חלקי חילוף יעשה שימוש בטיפול, ואף יכול לבחור לטפל ברכבו במוסך כללי מבלי לאבד את אחריות היבואן. לדוגמה, ניתן לטפל ברכב אצל מוסך סקודה בראשון לציון, גם אם אינו מוסך יבואן, ובעת הצורך לקבל שירותים אותם אמור לספק היבואן בחינם ממוסך היבואן.
  • תחליפיים- רכיבים אלו מיוצרים על ידי חברות שונות שאינן מספקות רכיבים לחברות אשר מייצרות את הרכבים, והאם אינם נושאים את סימון מותג הרכב. באם בעל רכב מעוניין שברכבו יותקנו חלפים מסוג זה, חשוב ביותר שיוודא כי מדובר על חלקי חילוף תחליפיים איכותיים ביותר, שכן כאמור רכיבים מאיכות ירודה עלולים ליצור נזקים לרכב ולסכן את בטחון הנוסעים ברכב.
  • תואמים- חלפים תאומים לרכב, מיוצרים למעשה על ידי אותן חברות שמייצרות את חלקי החילוף המקוריים מהם מרכיבות יצרניות הרכב את המכוניות, כך שאיכותם זהה לאלו של החלפים המקוריים. על אריזות חלקי חילוף אלה יופיע שם החברה אשר מייצרת אותם. עלות חלפים אלו זולים באופן משמעותי מאלו המקוריים והסיבה לכך היא שהצרכן הסופי אינו צריך לגלם את עלות ה'תיווך' של היבואן. היות ומדובר למעשה באותם רכיבים כמו החלפים המקוריים, אך בעלות נמוכה הרבה יותר, בעלי רכב רבים מעדיפים כי יעשה בהם שימוש במהלך טיפול מוסך.
  • מקוריים משומשים- השיקול המרכזי לשימוש בחלקי חילוף מקוריים משומשים הינו כלכלי, שכן עלותם לעומת חלקים מקוריים חדשים נמוכה באופן משמעותי. אם האפשרות העומדת בפני בעל רכב היא לבחור בין חלקי חילוף מקוריים משומשים או חלקים תחליפיים מאיכות ירודה, בוודאי שההמלצה תהיה לבחור באופציה הראשונה, וזאת בהנחה שהחלפים המקוריים במצב תקין והם לפחות בגיל הרכב.

הוסף תגובה