חשיבותם של לימודים גבוהים בימינו

חשיבותם של לימודים גבוהים בימינו

בשנים עברו משהו כמו עשרים שנה אחורה היו אומרים לך שחייבים בגרות מלאה בכדי להתקבל למקום עבודה ראוי, בשנים האחרונות הבגרות המלאה ההכרחית הפכה להיות תואר ראשון הכרחי ובעוד שנים מספר תואר ראשון לא יהיה מספיק ויצטרכו תואר שני. תהליך זה קורה מכיוון שכל פעם מעלים את רף ההתקבלות לעבודה נחשבת ואז כאשר הרבה אנשים מצליחים להגיע לרף הזה השוק נהיה מוצף ואז צריך להעלות את הרף וחוזר חלילה.

לא בכדי חלומה של כל אימא הוא שהבן שלה יהיה רופא או עורך-דין או מהנדס, מקצועות אלו היו נחשבים פעם יציבים ורווחיים, אך כיום המצב מעט השתנה. שוק העבודה הוצף בעורכי דין מכיוון שהורידו את רף המעבר בבחינות ההסמכה לעריכת דין, דבר שיצר הצפה בשוק של עורכי דין וכיום ניתן למצוא עורך דין מתחת לכל עץ רענן והמלעיזים יגידו בבדיחות הדעת שיש יותר עורכי דין מתושבים בישראל. בכל שנה אקדמית בישראל נרשמים בקרוב ל300 אלף סטודנטים לתואר ראשון במוסדות האקדמיים ברחבי הארץ, לכולם אותה שאיפה, לסיים יום אחד את הלימודים עם תואר ביד כדי שיוכלו למצוא משרה הגונה. אז נכון שבמהלך התואר אתם נאלצים לעבוד לעיתים בעבודות שלא חשבתם שתעבדו, כמו מלצרות למשל, אך זו ירידה לצורך עלייה וכשתגיעו למנוחה ולנחלה כל זה יהיה עוד זיכרון אחד מתוק מימי התואר ותאמינו לנו עוד תתגעגעו לזה.

סטודנט חופשי

אוכלוסיית הסטודנטים נחלקת לכמה קבוצות, אלה שלומדים מקצוע לעתיד כי אלה דרישות המקצוע הספציפי בו בחרו כמו, רפואה, אדריכלות, הנדסה ומאידך גיסא יש את הסטודנטים שרק באים לעשות וי מה שנקרא ולהוציא תואר כדי שיהיה מה להראות בבית ולבסוף אלו שיישברו במהלך התואר וסביר להניח שיפרשו. נכון לא נעים להיות בקבוצה השלישית, אך כדאי לדעת שלימודים אקדמיים לא תמיד מתאימים לכל אחד, אך לא תדעו אם לא תנסו. כמו כן, חלק מהסטודנטים לא יעסקו במה שהם למדו כלל וכלל ויפנו לכיוון תעסוקה שונה, אך בכל זאת רצוי ללמוד ולפתח מחשבה יצירתית וביקורתית כאחד. פעם בשנים עברו הלימודים האקדמיים לתואר ראשון היו שמורים רק ליחידי הסגולה שהתקבלו לאוניברסיטאות אך במהלך שנות ה90 קמו להן מכללות פרטיות וציבוריות בכל הארץ שפתחו את שעריהן גם לסטודנט הממוצע ובכך הגדילו לאין שיעור את מספר הסטודנטים בארץ. לימודים אקדמיים טובים גם לאלו שכבר נכנסו לשוק העבודה מבלי ללמוד לימודים גבוהים וכעת לאחר מספר שנים בתפקיד כלשהו מעוניינים לשפר במעט את מעמדם ואת מצבם הכלכלי ולהוסיף עוד כמה אחוזים למשכורת, שהרי מי שעשה תואר זכאי לנקודות זכות הנותנות לו עוד כמה אחוזים למשכורת, בנוסף אם תבררו אצל המעסיקים שלכם יכול להיות שישלחו אתכם ללימודים מקצועיים על חשבון החברה ואז במקרה כזה כל הצדדים יוצאים נשכרים.

הוסף תגובה