טיפים לבחירת בית אבות עבור ההורים

.

ההחלטה שההורים צריכים לעבור לבית אבות היא החלטה קריטית שדורשת קבלת החלטות קטנות רבות. ההורים יצטרכו להתמודד עם סוגיות רבות , אתגרים ורגשות בתהליך ההחלטה. כיוון שרבים אחרים כבר עברו תהליך זה, אפשר לנסות ללמוד מניסיונם ולהפיק תועלת ממה שלמדו.

אחת הדרכים הטובות להתחיל, היא לעבוד דרך שאלות וצעדים שאתם יכולים להתמודד איתם. הידיעה מהם האתגרים העומדים בפניכם תעזור לכם להיות יותר פרואקטיבים ובסופו של דבר תאפשר לכם לארגן את כל הנדרש למעבר ההורים לדיור מוגן או בית אבות.

כמה טיפים לשאלות שצריך למצוא עבורן מענה:

  1. איך למצוא בית אבות טוב שבו ההורים יוכלו לחיות? היום, האינטרנט מאפשר ליצור בקלות רשימה של בתי אבות שמתאימים למגורי ההורים שלכם. בזמן עריכת הרשימה, בדקו את מיקום בית האבות. האם אתם רוצים שיהיה קרוב לבית שלכם כך שההורים יהיו קרובים לילדים ולנכדים, או דווקא קרוב לבית ההורים כך שיוכלו להישאר בסביבה המוכרת להם.
  2. איך לבחור את המקום הטוב ביותר? מתוך הרשימה שערכתם, בחרו בשלושה עד חמישה בתי אבות מועדפים. מומלץ מאוד לבקר פיזית בכל אחד מהם, ואם אפשר, עדיף יחד עם ההורים.
  3. מה לבדוק בעת הביקור מבחינת המבנה? התרשמו ממידת הניקיון של הבית. שימו לב אם הריח נעים, אם החלונות נקיים, אם הפנלים והרצפה נקיים. שימו לב לכל מה שקשור לבטיחות, כולל בר לאורך הקירות, שהדיירים יכולים להיאחז בו בעת ההליכה. צאו החוצה כדי להתרשם ממידת הטיפוח של הגינה הסובבת את הבית. האם יש במקום ספסלים לטובת הדיירים שרוצים לצאת ולהירגע באוויר הפתוח?
  4. מה אפשר ללמוד מצוות העובדים במקום? חשוב לבדוק אם מספר העובדים הולם את מספר דיירי הבית. כדאי גם להתרשם ממידת הידידותיות כלפי הדיירים שהם מקרינים. אפשר לנסות לשוחח עם כמה מהדיירים וללמוד דבר או שניים גם מהם.
  5. מה אפשר ללמוד מתוכנית הפעילות החודשית? אם להורים שלכם יש תחביבים שונים, זה יהיה פשוט נפלא אם אלה יבואו לביטוי בחוגים ובפעילויות שהבית מציע לדיירים. למשל, אם אימא אוהבת לשחק ברידג', בוודאי תשמחו שיש במקום חוג ברידג'. וכן הלאה.

הוסף תגובה