טיפים לבחירת מקצוע ללימודים

ההיצע גדול והכול מעניין, איך בוחרים מקצוע ללימודים?

מגיע השלב בחיים, שבו אדם מתבקש להתחיל להשקיע בקריירה שלו. בדרך כלל, אנחנו נדרשים להתחיל לפעול בכיוון כזה מיד אחרי הצבא או אחרי שחזרנו מטיול ארוך בחו"ל.

מתוך כ- 150,000 נרשמים להשכלה גבוהה בכל שנה, כ- 70% מהם הם צעירים אחרי צבא (והשאר לומדים להסבה מקצועית). בשלב זה, עומדת בפנינו האפשרות לבחור כיוון תעסוקתי ולהשקיע מספר שנים בלימודים. אבל, ההיצע גדול ולבחירה עשויה להיות משמעות כבדת משקל להמשך החיים.

אזאיך נבחר? לפניך כמה טיפים מרכזיים שאולי יעזרו.

הטיפ הכי חשוב – ללכת עם הלב זה לא פשע…
בכל מקצוע יש את אלה שמצטיינים בו יותר ויש את אלה שמצטיינים פחות. האם ייתכן שהרווחיים והמקצועיים ביותר בכל תחום הם אלה שבחרו בתחום עיסוק שהם אוהבים במיוחד?

הבחירה בתחום עיסוק אהוב תאפשר לכם להבין היטב, לגלות מוטיבציה, להתקדם, ולהשקיע את מה שנדרש על מנת להצטיין בעולם התחרותי שבו אנו חיים. אז אם אתם, למשל, יושבים כל היום מול המחשב – שיקלו תואר במדעי המחשב. אם אתם אוהבים חיות – שיקלו תואר בווטרינריה, או בטיפול באמצעות בעלי חיים.
אפילו אם הלב מושך אתכם לתחומים שנראים על פניו לא ריאליים – לעיתים אפשר למצוא תחום קרוב, דומה או משיק שיעניין (כמעט) באותה מידה ויהיה ריאלי להשקיע בו. אם תשכילו למצוא תחום ריאלי שאתם אוהבים וטובים בו – תסדרו לעצמכם בסבירות גבוהה יותר עתיד נוח…

תהיו פרקטיים
לחשוב מה אתם רוצים ללמוד זה חשוב. אולם, במהלך קבלת ההחלטה בנוגע לתחום הלימודים מומלץ לא להזניח את השאלות – באיזה תחום הייתי רוצה לעסוק? איזו קריירה הייתי רוצה לפתח? ואיזה תחום לימודים יסייע לי להשתלב בתחום העיסוק שבחרתי?
מכאן נוכל להסיק, שתארים כלליים כמו תואר בספרות או בגיאוגרפיה יתאימו למי שרוצה לעסוק בהוראה בתחום זה, או למי שבחר ללמודבלי קשר לתחום התעסוקתי המעניין אותו.
תעודת תואר ראשון או יותר היא מרשימה ואומרת משהו על המחזיק בה, גם כאשר היא אינה קשורה במישרין לתחומי העבודה המבוקשת – וישנם מעסיקים הדורשים תואר ראשון כתנאי סף אולם הם אינם מציינים העדפה לתחום מסוים.

אל תהיו איפה שכולם
אם נראה לכם שיש מקצועות פופולאריים (כמו משפטים, ראיית חשבון, וכולי), שזוכים למתעניינים רבים ותנאי הקבלה אליהם מאתגרים אתכם – חישבו שוב…  דווקא תחומים פופולאריים אלו כבר עכשיו נמצאים ברווייה תעסוקתית, ובעתיד בשל ריבוי העוסקים בתחום הוא כנראה יהיה רווחי פחות.

טעיתם? לא סוף העולם!
בתחילת שנות העשרים אולי קשה לנחש באיזה תחום נהנה לעסוק למשך שארית חיינו, וחשוב גם לזכור שכ 30% מהלומדים באוניברסיטאות לומדים לצרכי הסבה מקצועית. אז בזמן שאתם בוחרים תחום לימודים היום לפי כל המידע והיכולתהעומדים לרשותכם, אל תשכחו שתחום לימודים זה לא חתונה קתולית – בהמשך החיים יתגלו לכם, כנראה, עוד הרבה תחומי עיסוק שתרצו לחקור, ויקרו בדרככם עוד הזדמנויות רבות לעשות זאת. 

הוסף תגובה