טיפים לתכנון גינה פרטית יפה ומקורית

טיפים לתכנון גינה פרטית יפה ומקורית

כשאנחנו מחליטים להקים גינה פרטית ליד הבית, אנחנו צריכים לשלב בתהליך התכנון וההקמה, אלמנטים שונים, אשר מצד אחד יאפשרו לנו ליהנות מהתכנון שלה, כך שנוכל להפיק מהשטח שעומד לרשותנו תועלת מרבית, ומצד שני, אנחנו רוצים לעצב אותה בצורה יפה ומרשימה, על מנת שנוכל ליהנות מהיופי שלה.

לא כל אחד יכול לעשות את זה בעצמו ולכן אנחנו נידרש להעסיק בעל מקצוע שמתמחה בכל הנושא של תכנון גינה פרטית. אך גם אז, אנחנו צריכים לדעת כיצד אנחנו רוצים לראות את הגינה שלנו, כיצד אנחנו רוצים לנצל את השטח שלה ולעשות את זה בצורה פרקטית ונכונה.

צריך לומר, שימוש בבעל מקצוע שמתמחה בנושא של עיצוב גינות מקצועי, יכול לעזור במובנים רבים, מעבר לכל העניין הטכני של תכנון גינה פרטית או לכל מה שקשור לצד של העיצוב. שכן מי שמתמחה בנושא, ידע גם לספק לנו מידע רב, כיצד להקים גינה פרטית בצורה חסכונית באופן שיתאים לתקציב שעומד לרשותנו, הוא ידע לספק לנו מידע כיצד לתכנן את הגינה בצורה יעילה, כך שלא נבזבז שטח לחינם או נבזבז מים או אלמנטים אחרים שלא לצורך, בתהליך התחזוקה והשימוש בגינה.

הקמת גינה פרטית ובכלל, זו אומנות לכל דבר, היכולת לשלב בין השטח לבין כל האמצעים בהם אנחנו בוחרים להשתמש, היכולת לעבוד עם צמחים, פרחים וגידולים שונים, להתאים את הגינה לתנאי מזג האוויר, וכמובן לדעת כיצד לשלב את הגינה שלנו עם המבנה שלצידו.

אנחנו נציג בחלק הבא של המאמר, מספר טיפים כלליים שיוכלו לעזור לכם, כאשר אתם ניגשים לבצע את העבודה בעצמכם, או לחילופין, כשאתם בוחרים לעבוד עם מומחה של עיצוב גינות מקצועי.

כיצד מעצבים גינה פרטית ומקורית

הטיפ הראשון, להתייחס לשטח שעומד לרשותנו ולדעת כיצד אנחנו רוצים לחלק אותו. אין היגיון לחלק את השטח בצורה כזו שלא נוכל לעשות בה שימוש יעיל, בין אם זה לצורך בילוי בגינה ובין אם זה לצורך עבודה בגינה. אנחנו צריכים לדעת להפריד בין החלקים, בשביל שנוכל להשתמש בשטח בצורה נכונה וליהנות ממנה.

הטיפ השני, חשוב שנבחן באיזה מקום הגינה עומדת, כלומר, מה התנאים מהם היא נהנית ומה התנאים איתם היא מתמודדת. בין אם זה רוחות, שמש, גשם וכל דבר אחר. זה יכול להשפיע על בחירת הצמחים, מיקומם ובכלל על כל מה שקשור לעיצוב הגינה.

הטיפ השלישי, בשביל שהגינה שלנו תהיה מקורית ויפה, מוטב להשתמש בצמחים ופרחים מסוגים שונים, עם צבעים וריחות מגוונים, וכן להוסיף אלמנטים נוספים, כאלה שאינם קשורים בהכרח לכל הנושא של גידולים, אלא יותר לשימושים שונים שאפשר לעשות בגינה, בין אם זה ריהוט, מערכות תאורה, מערכות השקיה, פרגולה ועוד. כל דבר כזה יכול להוסיף גם לעיצוב וגם לשימוש בגינה.

 

הוסף תגובה