טיקטוק

טוקטוקטוקטוק הינו הגרסה הממונעת של מה שמכונה ריקשה, העגלה הדו גלגלית שנמשכה באמצעות אנשים שהפכה לאופנתית בסוף המאה התשע עשרה. הריקשה הופיעה לראשונה בתאילנד בסביבות שנת 1870, כשכבר היה נפוץ לראות אותה בחלקים אחרים של אסיה, בפרט בסין. בעצם הריקשה הייתה כה נפוצה בסין שהיא אפילו מופיעה בקומיקס כמו למשל – טינטין בלוטוס, כאשר העיתונאי ההרפתקן וכלבו מילו מבקרים בעיר שנגחאי בשנת 1934. המעלה של הריקשה על כרכרה רגילה רתומה לסוס. היה שלמרות שכושר הנשיאה שלה היה נמוך יותר, לא היה צורך בבעל חיים כדי להעביר בריות או סחורות דרך העיר. מסיבה זאת רבים מבני המעמד הנמוך שלא יכלו לעמוד בהוצאות הקנייה והאחזקה של סוס או שור בחרו בגרסה החדשה הזאת של עגלת ההובלה. באופן הזה התמלאה תאילנד בעגלות להובלת נוסעים וריקשות הפכו במהרה לאייקון בבנגקוק.

 

עד כמה באמת תחסכו עם רכב חשמלי?

טוק טוק מנועים חשמליים, בניגוד למנועי בעירה פנימית, נהנים מיעילות אנרגטית גבוהה מאוד – על פי רוב בסביבות בין תשעים אחוזים לבין תשעים וחמישה אחוזים, לעומת בין עשרים אחוזים לבין שלושים וחמישה אחוזים עבור מנועי הבעירה המודרניים ביותר בשוק. אם רכב חשמלי צורך כשליש פחות אנרגיה לנסיעה של מאה קילומטרים מכלי רכב רגיל, הדבר מתורגם לעלות נמוכה משמעותית לקילומטר ובעקבות כך לחסכון כלכלי. בנוסף ליעילות האנרגטית המהותית שלהן, הרכב החשמלי נהנה במציאות העכשווית מתעריפים רבים ומתכניות מיוחדות כדי לאפשר למשתמשים לשלב את הטעינה של הרכב החשמלי שלהם בעלויות החשמל הביתיות שלהם בצורה פשוטה ובר קיימא. זה מקל על ייצור רווחים בטווח הבינוני בהשוואה לרכבים עם מנועי בעירה.

האם באמצעות קלנועית תוכלו באמת לשמור על ריחוק חברתי?

ריגשה – עוד מההשפעות של מגפת הבריאות של נגיף הקורונה היא הפחד מהמונים. לכן מצב זה גרם למשתמשים רבים להיפרד מתחבורה ציבורית צפופה בשביל לנוע בקלנועית המבטיחים מרחק חברתי. כמו כן, השימוש בקסדה המלאה משחרר אתכם מלבישת מסכה, שכן המבנה של קלנועית מסוגל להגן עליכם. ברור שקלנועית מאפשרת לכם לנוע הרבה יותר מהר מאופניים ובפחות מאמץ פיסי בריקשה.

 

הוסף תגובה