יושב ראש לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי ביוזמת איחוד סוחרי השוק מחנה יהודה

אחד הדברים המיוחדים שאנחנו יודעים על ירושלים זה את שוק מחנה יהודה שמהווה את אחד הסמלים הגדולים של העיר הקדושה. השוק קיים מאות שנים כאשר דורות רבים של סוחרים עובדים בשוק וממשיכים את דרך אבותיהם.

אבל כמו בכל דבר, לא הכול וורוד. הסוחרים נאבקים מול העירייה ומול רשויות שונות של העיר לקבלת הקלות שמגיעות להן לחלוטין, כמו כל גוף אחר שמהווה מוסד בעיר ותומך בכלכלתה. הבעיה היא שהסוחרים מעולם לא היו מאוחדים, לא היו יחד ולא ידעון לעמוד כאגרוף אחד מול הרשויות.

רבים ניסו להתערב ולהיכנס לתוך המריבה ולאחד את הסוחרים, אף אחד לא צלח. עד שהגיע דרור אטרי, יושב ראש לשכת המסחר ירושלים שנכנס בעובי הקורה לאחר משא ומתן מייגע מול כל הצדדים המעורבים בשחוק מחנה יהודה, הצליח בהישג חסר תקדים לאחד את הסוחרים כולם כגוף אחד ולייצגם מול רשויות העיר.

לפי כל המקורבים למשא ומתן, העבודה לא הייתה קלה כלל. אבל כוחו והתעקשותו של אטרי החזיקה והסוחרים הסכימו להתאחד תחת הסמכות של לשכת העסקים ירושלים, והיא תנהל עבורם את המשא ומתן ותייצגם מול הרשויות המתאימות.

אלון כהן, אחד מוותיקי הסוחרים בעיר מסביר: "כל הארץ יודעת או אולי חושבת שהיא יודעת שאנחנו אנשים לא קלים כאן בשוק, והסיבה לכך אולי כי רק אנשים קשים וחזקים יכולים להחזיק מעמד ולהצליח במקום הקשה הזה. אני בטוח שאף אדם רכרוכי לא היה מצליח להחזיק במקום הזה, כי כאן נלחמים על החיים, על הלחם של הילדים.

"..אני לא האמנתי שדרור אטרי יגיע לכאן ויצליח לשכנע את כולם, בחיים לא הייתי מאמין. אבל ככל הנראה הברכה הלכה עם האיש הזה וכל הסוחרים כולם הסכימו לייצוג של לשכת המסחר ואנחנו כולנו מוכנים ומחכים לראות תוצאות של העשייה של אטרי. אנחנו איתו ועכשיו הוא צריך להוכיח את עצמו. בואו נקווה שזה אכן יתממש כי יש הרבה מאוד מה לעשות."

יושב ראש לשכת המסחר דרור אטרי מסכם: "אני ואנחנו בלשכה, יודעים ובטוחים במאה אחוז שאנחנו נוכל להשיג עבור הסוחרים בשוק את מה שמגיע להם מזמן, והם לא קיבלו את זה. אנחנו נצא להילחם עבורם ואני בטוח שאנחנו ננצח בגדול. כל הכוח והעוצמה של לשכת המסחר עומד עכשיו מאחורי הסוחרים.

הוסף תגובה