כאב שיניים – איך להתמודד איתו בצורה נכונה

כאב שיניים – איך להתמודד איתו בצורה נכונה

מבין כל הכאבים הפיזיים שאנחנו יכולים להרגיש, אין ספק שכאבי שיניים נמצאים במעלה הטבלה בסוג הכאבים המציקים ביותר שיש. זה לא מקרה שאנשים אשר מתמודדים עם כאב שכזה, מתקשים לתפקד בצורה רגילה.

מצד אחד זה הגיוני, שכן כל כאב הוא מציק, בוודאי אם מדובר בכאב במקום כמו חלל הפה ובחומר שמשמש אותנו לבליעה ולעיסה. מצד שני, אנחנו יכולים להרגיש במקומות שונים בגוף ועדיין, כאבי שיניים יציקו לנו הרבה יותר.

כאב שיניים נחשב לכאב מציק יותר מכאבים אחרים, מכמה סיבות. ראשית, היכולת שלנו לטפל בו באופן נקודתי, היא לא גבוהה. נניח, כאב ראש אנחנו יכולים לשתות, לקחת כדור, לישון, וזה יכול לעבור, כאבים במקומות אחרים, אנחנו יכולים לבצע פעולות כאלה ואחרות וזה יכול לעבור, במקרה של כאב בשיניים, זה יכול להיות עמוק ואז אין לנו הרבה מה לעשות עד שנגיע לטיפול אצל הרופא.

שנית, כאב שיניים מקרין לא פעם על אזורים אחרים בפנים שלנו. הוא יכול להקרין על הסינוסים באף, הוא יכול להקרין על הלחיים ולעיתים קרובות כאב באזור אחד של השיניים יכול להקרין לאזורים אחרים בחלל הפה.

מה עלינו לעשות בשביל לטפל בכאב

באופן טבעי, אם אנחנו מרגישים כאב בשיניים, אז הדבר הראשון המתבקש שנעשה הוא לפנות אל המוקד או אל רופא שיניים שיבדוק אותנו. חשוב שנעשה את זה כמה שיותר מוקדם, מאחר וייתכן מאוד ולא מדובר סתם כך בכאב מקרי, אלא בדלקת שעלולה לייצר זיהום במקום. ולכן חשוב שנטפל בו בהקדם.

במידה ואנחנו לא יכולים לפנות אל הרופא מסיבות שונות, אז רצוי מאוד עד שנוכל לעשות זאת, לטפל במקום בעצמנו בכלים בסיסיים. למשל, שטיפות של מים ומלח, להימנע מאכילת דברים קרים או חמים מדי, להימנע מלעיסה במקום ובוודאי של מזון קשה, כמו כן, רצוי שננקה את המקום בעדינות אך בצורה קפדנית.

הרבה פעמים כאב בשיניים נוצר כתוצאה מלחץ בגלל עודף לכלוך, מאחר ולא ניקינו את המקום היטב. לכן חשוב שאנחנו נשתמש באמצעים שונים בשביל לנקות את המקום ולהפחית את הלחץ כמה שאפשר, למשל, אנחנו יכולים להשתמש בחוט דנטאלי, מי פה, קיסמים מתאימים ועוד.

נקודה נוספת שצריך להדגיש במקרה של כאב בשיניים, ישנם כדורים שיכולים לעזור לנו בשיכוך הכאב, מוטב לקחת אותם אך ורק בהמלצת רופא. מאחר והכדורים לא מתאימים לכולם ולעיתים הם יכולים לייצר תופעות לוואי שונות, מוטב לא למהר ולקחת אותם.

היום אנחנו יכולים להיעזר במוקדים שונים וכן ברופאי שיניים שמספקים שירות חירום 24 שעות ביממה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לחפש מוקד או רופא שיניים מנוסה שיוכל לקבל אותנו באופן מיידי, גם אם מדובר בשעות הלילה, סופשבוע או חג.

 

הוסף תגובה