כיצד בוחרים אצל מי לעשות ביטוח אחריות מקצועית

כיצד בוחרים אצל מי לעשות ביטוח אחריות מקצועית

כשאנחנו ניגשים לעשות ביטוח רכב או ביטוח דירה, אזי שעלינו לבחון מה כל חברת ביטוח מציעה לנו, מה כוללת כל פוליסה, מה הם התנאים שכל חברה מציעה לנו ועל פי שקלול כל הנקודות, אנחנו יכולים להחליט איפה לעשות את הביטוח, באיזה מסלול ובאילו עלויות.

הדבר איננו שונה כשאנחנו ניגשים לעשות ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח זה, כידוע, מטרתו לאפשר לנו, בתור אנשי מקצוע, ליהנות משקט נפשי, להישמר מפני מצב של תביעות אשר אנחנו עלולים להתמודד איתן מצד לקוחות או גורמים אחרים. היום, לא מעט חברות ביטוח מציעות לנו ביטוח אחריות, ולכן אנחנו יכולים לבחון מה כל חברה מציעה ועל פי זה להחליט מה משתלם לנו, אצל מי משתלם לנו לעשות את הביטוח.

צריך להדגיש, ביטוח אחריות מקצועית הוא אחד מאותם דברים שכל בעל עסק, בעל מקצוע צריך. בדיוק כמו שצריך לעשות ביטוח מבנה ותכולה לעסק, כמו שצריך לעשות ביטוח לעובדים, ביטוח רכב ועוד, כך צריך לעשות גם ביטוח אחריות מקצועית. אי אפשר לדחות או להימנע מזה, מאחר ואנחנו אף פעם לא יכולים לדעת, מה יוליד יום, האם אנחנו נידרש להתמודד עם תביעה כזו או תביעה אחרת מצד לקוחות, ספקים או גורמים אחרים. אם אנחנו רוצים להימנע ממצב בו נמצא את עצמנו מתמודדים עם עלויות כספיות אינסופיות, מוטב שנעשה ביטוח ונוכל לישון בשקט.

כיצד לבחור את הביטוח הנכון

כשאנחנו בוחרים ביטוח ובפרט ביטוח אחריות מקצועית, אנחנו למעשה עושים בחירה של שני דברים עיקריים. ראשית, אנחנו בוחרים חברת ביטוח איתה אנחנו רוצים לעבוד, שנית, אנחנו בוחרים מוצר. זה חשוב מאחר ולא משנה כמה המוצר יהיה איכותי, אם חברת הביטוח לא תספק לנו שירות טוב ואמין, הרי שזה לא באמת משנה עד כמה המוצר יהיה איכותי. להבדיל ממצבים אחרים בחיים, כשמדובר בביטוח, יש משמעות למוצר ויש משמעות למי שמשווק לנו אותו ולאופי השירות שלו, גם אחרי שאנחנו קונים את המוצר.

אז מה אנחנו צריכים לבדוק? ראשית, מה טיב השירות של החברה ועד כמה היא נחשבת אמינה. ישנם מדדים שונים שבוחנים את טיב חברות הביטוח על פי פרמטרים מסוימים, ישנם דירוגים שבוחנים את אמינות חברות הביטוח, חשוב לבדוק אותם, בשביל לדעת מי נחשב אמין, מי נחשב לנותן שירות טוב יותר ומי נחשב לנותן שירות פחות טוב.

שנית, אנחנו צריכים לבדוק את המוצר עצמו, עד כמה הוא איכותי, עד כמה הוא מתאים לצרכים שלנו, האם באמת הוא עונה למה שאנחנו מחפש בתור בעלי מקצוע, בעלי עסק. האם הוא מאפשר לנו לבצע את העבודה שלנו בצורה שקטה ורגועה, והאם הוא מגן עלינו מפני מצבים של תביעות שונות, בין אם של לקוחות ובין אם של ספקים וגורמים אחרים.

 

הוסף תגובה