כיצד יש לעצב המטבח בצורה המתאימה בדיוק לצרכים שלכם?

כידוע לכולנו, המטבח הוא אחד החללים החשובים של הבית, היות והוא מהווה חלק חשוב ומשמעותי המפגיש בין בני המשפחה בזמן הארוחות, וגם הוא זה שמעניק את האווירה הביתי עם הבישולים והמאכלים הביתיים, ופעמים רבות נדמה, שהמטבח הוא למעשה הלב הפועם של הבית כולו על שלל חדריו בנוסף, במהלך השנים חל מהפך גדול בחשיבותו של המטבח כחלק מרכזי בעיצוב הבית. 

עיצוב מטבחים אידיאליים יוקרתיים הם מטבחים שיוצרו כאשר יש בהם את מלוא הוויזואליות העיצובי והפונקציונליות. כיום, עיצוב מטבחים כפריים או מודרניים בדרך כלל שמים את הדגש על כמה המקום שימושי ופונקציונלי וכן עד כמה יפה וויזואלי. וזה נכון גם כאשר מדובר בחלל קטן של מטבח. כאמור, כאשר אנו מתכננים לעצב את המטבח החדש שלנו עם חלל קטן, אנו ניצבים בפני דילמות שונות החל מניצול מיטבי ופונקציונלי של החלל, דרך בחירת סגנון עיצוב המטבח, צבע המטבח ועד לתוצאה הוויזואלית היפה ביותר. ואולם, ידוע כי לכל אחד ואחת מאתנו יש סגנון ייחודי משלו, וכמובן שלכל מטבח יש עיצוב משלו. אך מה ההבדל בין הסגנונות השונים, ומה הופך מטבח מסוים למטבח מודרני ופונקציונלי? האם יש דבר כזה מטבח שהוא שילוב של כמה סגנונות? האם יש מטבח שהוא גם מודרני וגם כפרי? על מנת שנוכל לענות על השאלה הזו, אנו צריכים קודם כל להבין ולהגדיר איזה מטבח נחשב למטבח מודרני. הרי שמטבח מודרני הוא מטבח שמעוצב תוך מחשבה ודגש על יעילות ונוחות, וכמובן של ניצול מקסימלי של כל פינה. עם זאת, מטבחים מודרניים הם מאופיינים על ידי קווים נקיים וברורים, ללא קישוטים ושאר תוספות, ובדרך כלל בצבעים עזים, כמו שחור, אפור, ולבן. הרי שכיום עיצוב מטבח הוא פרויקט מלא ומקיף, כאשר ניתן לראות זאת במגוון עצום שיש לעיצוב מטבחים בחברות מטבחים רבות. 
כאמור, הדגש בכל עיצוב מטבח מודרני או כפרי הוא הניצול המקסימלי והפונקציונלי של כל חלק ופינה של חלל המטבח, וכן שהמשטחים יהיו מבריקים ונקיים על מנת שיהיה ניתן לנקות אותם בקלות. לכן, ניתן לשים לב שאין הרבה עץ במטבחים מודרניים. עץ אמנם חומר יפה, טבעי, ופשוט, אך קשה לגרום לו להיראות מבריק ונקי באופן תמידי וללא השקעה רבה. 
 

הוסף תגובה