כיצד לבחור קרמיקה למטבח

כיצד לבחור קרמיקה למטבח

המטבח הוא לב ליבו של הבית, מבלים בו שעות רבות בהכנת מאכלים משובחים ובמקרים רבים זו נקודת המפגש המרכזית של בני הבית. לכן בעת בניית בית או עיצוב מחדש של דירה, מקדישים תשומת לב מיוחדת למטבח, לפונקציונליות שלו ולנראותו.

צבעי אריחי הקרמיקה למטבח אמורים להשתלב עם צבעם של ארונות המטבח והצבעים שבהם ייצבעו הקירות כדי ליצור יחד אווירה רגועה, נינוחה והרמונית. אם הפרויקט מתבצע בליווי של אדריכל או מעצב פנים, הוא זה שיעזור ללקוחות לבחור בין שפע העיצובים של קרמיקה למטבח כדי להתאים אותם באופן מושלם.

בנית בית או שיפוץ מטבח, אלו מהלכים שנעשים לעיתים רחוקות ולכן מקפידים לרכוש סחורה איכותית שלא תיפגם או תישבר לאחר פרק זמן קצר. אחרת עלול להיווצר מצב שיש להתקין אריח במקום האריח השבור או לחילופין להחליף את כל האריחים המונחים ברצפת המטבח. חשוב לוודא שהקרמיקה למטבח מיוצרת במפעלים בארץ העומדים בתקנים הישראליים או מיובאים ארצה ממפעלים בחו"ל העומדים בתקנים הבין לאומיים המחמירים בנושא זה.

הכוונה מאנשי המקצוע הנמצאים באולמות התצוגה, זהו יתרון גדול. הם אלה שמכירים את טיבם של האריחים, את יתרונותיהם ואת ההתאמה המושלמת שלהם למטבחים השונים. חוות הדעת, ההכוונה והעצות הטובות עוזרים מאד ללקוחות בקבלת ההחלטה על הסוג הנבחר.

אריחי קרמיקה למטבח המיועדים לרצפה, נמכרים בגדלים שונים. הטרנד העכשווי הוא לרכוש אריחים גדולים מרובעים או מלבניים חלקים ועמידים מסוג גרניט פורצלן המעניקים אווירה נעימה מאד במטבח . קל הרבה יותר לנקות אריחים גדולים, יש בהם פחות נקודות חיבור ביניהם שבהן עלול להצטבר לכלוך.

האריחים המיועדים לרצפה, מודבקים על שכבת הבטון הראשונית או לחילופין על אריחי הקרמיקה הישנים, אם מדובר במטבח העובר הליך של שיפוץ. אפשרות זו מייתרת את הצורך לשלוף את כל אריחי הקרמיקה הישנים, דבר שחוסך הרבה מאד עבודה וכסף.

אריחי קרמיקה למטבח המיועדים לחיפוי קירות, הם נקודות אור במטבח ויש להתאים אותן לזווית קרני השמש החודרות למטבח, לטמפרטורה בה, לרטיבות וללחות.

צבעם ונראותם של האריחים היא עניין של טעם אישי, אפשר לרכוש אריחים בהירים או עם דוגמה עדינה שיהפכו את המטבח לנאה במיוחד, או לחילופין אריחים מעוטרים ומצוירים בעלי דוגמאות ייחודיות וצבעוניות .הבריקים בגוונים השונים כמו לבן אפור או תכלת תופסים בשנים האחרונות מקום של כבוד ומייפים מטבחים רבים.

תפקידם של אריחי הקרמיקה על הקיר הוא לחפות על הקיר מפני לכלוך, כמו התזה של רטבים או מאכלים אחרים תוך כדי ערבוב שמתבצע על השיש או על הכיריים. את אריחי הקרמיקה קל ברוב המקרים לנקות באמצעות מטלית לחה, כך שדי מהר האריחים חוזרים לנראותם המושלמת.

המטבח בכל בית נראה שונה ומיוחד בזכות אריחי הקרמיקה הייחודיים הנבחרים בכל אחד מהם. בשנים האחרונות רוב ארונות המטבח הם בהירים ובשילוב אריחי הקרמיקה על הרצפה ובקירות נוצרים מטבחים פסטורליים ויפים במיוחד.

הוסף תגובה