כיצד לעבוד נכון בסביבת חדרי קירור

כיצד לעבוד נכון בסביבת חדרי קירור

חדרי קירור הם למעשה חללים מובנים או מוקמים המיועדים לצרכי קירור והקפאה של פריטים וסחורות הנדרשים לפעולה רציפה של קירור או הקפאה. חללים אלו נחוצים למעשה לכל בית עסק המתמחה בהליכי ייצור ו/או מכירה של מזון ותרופות והם מתווספים לפתרונות קירור נוספים כגון: מקררי תצוגה, מקררים תעשייתיים וכדומה.

מה חשוב לדעת על הליכי הקמת חדרי קירור?

תכנון של חדרי הקירור בבית העסק, חייב להיעשות בהתאם לצרכי הקירור וההקפאה של אותם פריטים וסחורות שלגביהם נדרש שטח אחסון ייעודי בקירור/הקפאה, כאשר הקמתם של חדרי קירור מתאפשרת גם באמצעות רכישה של תאי קירור שהם למעשה חדרי קירור מובנים וגם במסגרת הליך בניית חדרי קירור בשטח ייעודי בבית העסק המוקצה לצורך כך. בשני המקרים, נדרשת פעולת תכנון מקדימה במסגרתה מוקמות התשתיות הנחוצות לצרכי תפעול שטחי הקירור וההקפאה בחלל החדר. שירותי ההקמה מוצעים לכם על ידי חברות שונות העוסקות ומתמחות בענף הקירור התעשייתי – מסחרי.

עבודה נכונה בסביבת חדרי קירור?
עבודה נכונה ומקצועית בסביבת חדרי קירור חייבת להיעשות בהתאם לכללי בטיחות וגהות במקום העבודה וזאת על מנת להימנע מתאונות עבודה כאלו ואחרות העלולות להתרחש בסביבת חדרי הקירור. לצורך כך, קיימת חשיבות רבה לפעולות תחזוקה נכונה של חדרי הקירור לאורך כל ימות השנה, כאשר בין יתר פעולות האחזקה התדירות אותן חשוב לקיים נכללות פעולות כגון: בדיקת מסננים ולחצי גז, בדיקת משאבות מים, ניקוי פילטרים, בדיקת צינורות ניקוז, בדיקת מערכת עיבוי ולחצי מים ולחצי גז, שימון תקופתי של חלקי מערכת הקירור ניקוי פתחי אוורור  ועוד.

עבודה בסביבת חדרי קירור אשר אינם מתוחזקים כראוי לאורך כל ימות השנה, עלולה לחשוף את העובד/ת ללא מעט סכנות בטיחותיות, ולכן, חשוב ומומלץ להגדיר כללים או חוקים לעבודה בסביבת חדרי הקירור ולצורך כך מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום הבטיחות והגהות במקום העבודה ועם אנשי מקצוע מענף הקירור התעשייתי. חוקים וכללים אלו נועדו למנוע ככל הניתן מקרים של תאונות עבודה בסביבת חדרי הקירור ולכן הם חשובים ונחוצים לכל אחד ואחת מבתי העסק בהם מוקמים חדרי קירור תעשייתיים – מסחריים.

המאמר באדיבות אייסמן – https://www.refrigeration.co.il/

הוסף תגובה