כיצד מתכננים טיול לקרקוב בצורה נכונה

כיצד מתכננים טיול לקרקוב בצורה נכונה

לא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים, נוסעים במהלך השנה לפולין, בין אם זה במסגרת טיולי שורשים ובין אם מסיבות אחרות. יש מי שנוסע במסגרת טיולים להכיר את המדינה אשר ההיסטוריה היהודית שזורה עמוק בתוכה, ויש לא מעט צעירים אשר נוסעים אליה על מנת לבלות במדינה שהשתחררה לפני שלושים שנה כמעט מהשלטון הקומוניסטי, וכיום אפשר למצוא בה, לא מעט מקומות שמוגדרים כאזורי הבילוי החמים ביותר באירופה.

כל מי שנוסע לפולין, נוהג שלא לוותר על ביקור בשתי הערים המשמעותיות ביותר במדינה, וורשה הבירה, וקרקוב, אשר מושכת אליה לא מעט צעירים ומבוגרים. במאמר זה, אנחנו נבחן כיצד בונים מסלול בעיר בצורה נכונה.

קרקוב, זו העיר השנייה בגודלה בפולין, אחת מהערים העתיקות במדינה. היא שוכנת על גדות נהר וויסלה שעובר במדינה. קרקוב טמונה עמוק בסיפור היהודי בגלל קירבתה למחנה ההשמדה אוושיץ', וכל קבוצה שנוסעת למסעות במחנות בפולין, מגיעה לשם, אך מי שמבקר בעיר יכול למצוא בה גם רבדים אחרים, מודרניים יותר, הרבה יותר נעימים מן הסתם.

סיורים בקרקוב כוללים בדרך כלל שילוב של מספר רב של אתרים, בהנחה כמובן ומגיעים לעיר לביקור של יותר מיום אחד, ואכן בשביל ליהנות ממנה יש צורך להגיע לטיול בקרקוב שנמשך מספר ימים, בטרם ממשיכים אל היעד הבא. סיור קלאסי יכלול ביקור בעיר העתיקה, לצד סיור ברחובות המודרניים אשר כוללים מרכזי קניות חדשים, כמו כן, הסיור יכלול ביקור ברובע היהודי בעיר וכן באתרים היסטוריים נוספים שקשורים, הן להיסטוריה הרחוקה של פולין, הן למלחמת העולם השנייה והן לתקופה בה היא נשלטה על ידי המפלגה הקומוניסטית.

כיצד בונים מסלול טיול בקרקוב

בשביל לבנות מסלול טיול בקרקוב, יש לוודא קודם כל, שאנחנו בוחרים לצאת בתקופה נכונה. אין היגיון לנסוע לפולין בחורף, אז מאוד קר לטייל בה ולא ניתן ליהנות ממנה, התקופה הטובה היא האביב והקיץ.

כמו כן, כשאנחנו מחליטים ליצור מסלול של סיורים בקרקוב, חשוב להקפיד על כך שאנחנו משלבים את כל האתרים והאלמנטים שנכללים בעיר ובסביבתה. זאת על מנת שלא נרגיש שפספסנו משהו, בהנחה ולא נחזור אל העיר בעתיד. לכן גם חשוב לבדוק, שעות פתיחה של מוזיאונים ואתרים אחרים, ואם אנחנו רוצים לצאת מהעיר, מוטב לבדוק כיצד אפשר להגיע לכל מקום ובאילו שעות התחבורה הציבורית פעילה.

נקודה נוספת שצריך לציין, טיול לקרקוב, חייב להכיל ביקור במסעדות, בתי קפה ופאבים מקומיים. אם בעבר לא היינו רואים הרבה כאלה, אז שבעשרים השנה האחרונות, המעבר לכלכלה חופשית, הביא עמו גם גידול עצום במספר המקומות בהם ניתן לבקר וליהנות מארוחה טובה או בירה מקומית איכותית. אסור לפספס את ההזדמנות ליהנות מכך. מוטב לעשות רשימה של מקומות בהם תרצו לשבת מדי יום.

 

הוסף תגובה