כמה עולה להוציא דרכון פורטוגלי?

כמה עולה להוציא דרכון פורטוגלי?

עד 2015 פורטוגל הייתה מבחינתנו הישראלים מדינה קטנה אי שם לחופי האוקיינוס האטלנטי, ליד ספרד, בקצה המערבי של אירופה. מאז 2015 פורטוגל, וליתר דיוק דרכון פורטוגלי, הוא מושג מדובר מאוד והסיבה לכך היא כמובן הקלות היחסית של קבלת תעודה זו שמהווה דרכון אירופאי ופותחת עבורנו דלתות רבות בכל מדינות האיחוד האירופאי.

באופן טבעי כל מי שמתעניין באופציה של קבלת דרכון של פורטוגל רוצה גם לדעת מהי עלות התהליך, כדי להבין אם הוא משתלם.

ממה מורכב התשלום לקבלת הדרכון?

על-מנת לקבל דרכון פורטוגלי נדרשת זיקה למדינה, כלומר שורשים בה. במאה ה-15 חיו בפורטוגל כ-70,000 יהודים ומטבע הדברים כשאוספים את כל הצאצאים שלהם מגיעים לקבוצה גדולה מאוד – לפי הערכות שונות לפחות 3 מיליון ישראלים!

באופן עקרוני מדובר ביוצאי רוב מדינות צפון אפריקה ומי שהמשפחה שלו היגרה לישראל ממדינות הבלקן (יוון, בולגריה, טורקיה) – שכן אלה הם המקומות שאליהם היגרו יהודי פורטוגל במאה ה-16.

מבחינת ממשלת פורטוגל אישור של הקהילה היהודית במדינה הוא זה שמוכיח את הזיקה הנדרשת. אישור זה עולה 500 יורו. כשמבקשים אישור עבור דרכונים פורטוגליים למספר בני משפחה ביחד, העלות תהיה 250 יורו לאדם.

האגרה של הבקשה לממשלה עצמה עולה 250 יורו.

האם קבלת דרכון פורטוגלי היא תהליך יקר?
לא במיוחד.

העלויות הנ"ל שמהוות את הבסיס לקבלת הדרכון הפורטוגלי הן כמובן נמוכות מאוד, אבל בנוסף ישנן עוד עלויות שכן כדי לקבל את אישור הקהילה היהודית יש לאסוף מסמכים שמוכיחים כי אכן יש לכם שורשים בפורטוגל.

כל מסמך שכזה, ובפרט עץ משפחה מפורט עם לפחות 3 דורות אחורה, יש לתרגם אצל נוטריון ולאמת באפוסטיל – מן הסתם עלויות נוספות אבל גם הן לא גבוהות.

מצד שני, על-מנת למקסם את הסיכויים שהבקשה שלכם תתקבל ותוכלו גם אתם ליהנות מכל היתרונות של דרכון פורטוגלי כדאי לעבור את התהליך עם מומחים מנוסים בתחום. במקרה זה מתווסף גם השכר של המשרד שמטפל בבקשה שלכם, והתוצאה: עלות של כ-10,000-15,000 ₪ – מחיר בהחלט סביר בהתחשב בכל היתרונות של דרכון אירופאי.

 

הוסף תגובה