כתיבה שיווקית – איך להניע לפעולה?

כתיבה שיווקית באתרי האינטרנט או בבלוגים היא דרך מצוינת לשיווק המוצר, למיתוג העסק וליצירת קשר עם הלקוחות. מחקר שנערך בארצות הברית מוכיח את היעילות של הכתיבה השיווקית ברשת. תשעים ושלושה אחוז מבין הנשאלים הודו כי הם משתמשים ברשת האינטרנט בתהליך הרכישה וחמישים אחוז מתוכם טענו כי לתוכן יש השפעה רבה על ביצוע הקנייה. מנגד, בעלי אתרים רבים טוענים כי האתרים שלהם מלאים בתכנים, אך הם לא מצליחים לסגור עסקאות דרך האתר. אז מי צודק? שניהם! התוכן חשוב, אך כתיבת תוכן אינה מספיקה כדי לסגור עסקה, כדי לסגור עסקאות יש צורך להניע את הלקוח לפעולה!

אם תצליחו להניע לפעולה, תצליחו למכור!

הכתיבה השיווקית היא כתיבה שמטרתה להניע לפעולה. היא מעבירה מסרים שיווקים, מעניקה ידע, משכנעת ומאיצה את הלקוח לסגור עסקה. יש כללים וטיפים איך אפשר להניע לפעולה. אספנו כאן את הטובים מכולם.

אנשים לא פועלים לפי טיעונים רציונאליים, וטיעונים אלו לא יניעו אותם לקנות את המוצר. מה שמניעה את האנשים זוהי ההרגשה. אם תדעו לתת להם את הרגשה שהמוצר שלכם יעזור להם, שהם יפסידו אם הם לא יקנו אותו או שאם הם לא ימהרו לקנות אותו היום, מחר הוא כבר לא יהיה או יעלה יותר, יש סיכויים גדולים שהם ילחצו על העכבר בדרך לביצוע העסקה.

אנשים לא פועלים ממניעים רציונאליים, כבר אמרנו, הם פועלים מתוך רגש. חשוב לשלב בטקסט מילים היוצרות הנעה רגשית כמו למשל, מרגש, אוהב, מעריך, מרתק ועוד.

אנשים פוחדים ממחויבות. תנו להם להרגיש שם לא מתחייבים. העמידו לפניהם את האופציה של אפשרות לביטול העסקה או רכישת המוצר לחודש ניסיון ועוד. לקוח שידע שיש לו פתח מילוט לא יהסס לבצע את העסקה.

כדי להניע את האנשים לרכוש את המוצרים שלכם חשוב להסביר להם את התועלות של המוצר, איך הוא יכול לעזור להם ופחות לתאר את המוצר. בשפת הקופירייטינג קוראים לה נוסחת "אז – אם". תתחילו לתאר מה יקרה ללקוח ורק אחר כך ספרו על המוצר. לדוגמה: תוכלו לקדוח כל חור בקלות ובדייקנות אם תשתמשו במקדחה החדשה שלנו.

לכותרת יש תפקיד חשוב בהנעה לפעולה. הכותרת היא מעין חוזה בין הכותב לבין הקורא. אתם מבטיחים לו משהו ובתמורה הוא ישקיע זמן בקריאת הכתבה. אם תצליחו לתת לו תשובה על השאלה "מה יצא לי מזה" הוא יסתקרן וישקיע זמן בקריאת הכתבה.

שלב סגירת העסקה הוא השלב החשוב. אתם צריכים להחליט מהי הפעולה שאתם רוצים שהקורא יבצע ולכתוב קריאה לפעולה כמו צור קשר, הירשמו עכשיו, הורד עכשיו מדריך בחינם, קנו לפני שייגמר ועוד. את הקריאה לפעולה כותבים בלשון ציווי. תתפלאו לדעת כי אנשים אוהבים שאומרים להם מה לעשות.

צרו לחץ של זמן, קראו לפעולה דחופה כמו צרו קשר לפני שהמחיר יעלה או המבצע לשלושה ימים בלבד ועוד.

לסיכום, אל תעשו את הטעות שבעלי עסקים רבים עושים, הם משקיעים בבניית אתר, בעיצוב האתר, בקמפיינים שיווקים, אך לא משקיעים בכתיבה שיווקית מקצועית שהיא הבסיס לשיווק ברשת האינטרנט.

הוסף תגובה