לימודי איפור מקצועי – סיימנו ללמוד ומה עכשיו?

לימודי איפור מקצועי – סיימנו ללמוד ומה עכשיו?

אחת השאלות שעומדת בפתחם של כל צעיר וצעירה שמסיימים ללמוד היא, מה עכשיו? מה הם יכולים לעשות עם כל החומר והמידע שהם למדו, איפה הם יכולים להשתמש בו, כיצד הם יכולים להשתמש בו, כיצד עושים את הצעד הראשון במקצוע בדרך לקריירה ארוכה בו?

יש מצבים שזה יחסית פשוט. אומנם צריך לעבוד הרבה שעות, צריך לעבור הרבה מבחנים וכדומה, אך די ברור מה בדיוק צריך לעשות וכיצד. נניח מי שלומד משפטים או מי שלומד רפואה, יודע את המסלול פחות או יותר, הוא עושה התמחות, מנסה להתקבל לעבודה באחד מבתי החולים ומשם הוא ממשיך הלאה. יש מצבים בהם זה קצת יותר מורכב, אך עדיין שוק העבודה הוא גמיש בתחום ולכן אפשר למצוא עבודה, גם אם בהתחלה זה בשכר זעום ובתנאים פחות טובים.

אך יש מצבים בהם השאלה היא הרבה יותר "קשיחה" למרות שעל פניו נדמה שהתשובה היא מאוד פשוטה. למשל, מי שמסיים לימודי איפור מקצועי, בדומה למקצועות יופי אחרים, שואל את עצמו לא פעם, מה בדיוק הוא יכול לעשות עם התעודה בסיום הלימודים, ואיך בדיוק הוא יכול למצוא עבודה בתחום.

הרי איפור מקצועי הוא מקצוע מבוקש ומאוד מרשים ומיוחד, אך מדובר במקצוע יחסית ספציפי, לא מדובר במקצוע, כמו בענפים אחרים, שניתן למצוא עבודות בתחומים שונים, מקבילים או דומים, פה מדובר על מקצוע מאוד ברור, כמו לא מעט מקצועות מעשיים אחרים, אז עולה שאלה, מה עושים אחרי שמסיימים ללמוד?

מה הן האופציות שעומדות לרשותנו בסיום הלימודים

צריך לומר, בכל מסגרת של לימודי איפור מקצועי שמכבדת את עצמה, דואגים לספק לתלמידים אופציות עבודה שונות. זה אומר בין השאר, מקשרים אותם אל מסגרות עבודה מסוימות, מסגרות שבתי הספר עובדים איתם וכן הם מספקים להם כלים כיצד להתפתח בתור עצמאים בשוק.

לכן, זה גם חשוב להקפיד ולשים לב, שבית ספר או מוסד אחר אליו נרשמים, אכן מספק את זה. אנחנו יכולים לראות את זה כחלק מהתנאים שהמקום מציע לנו לפני שאנחנו נרשמים, וכן אנחנו יכולים לוודא את זה, גם עם צוות המקום וגם עם הבוגרים שלו.

למעשה יש כמה אפשרויות למי שמסיים לימודים בתחום זה. האפשרות הפשוטה ביותר היא לחפש מקום עבודה שיסכים לשכור את שירותינו. זה יכול להיות מכון יופי וזה יכול להיות מקום אחר שעוסק במקצועות היופי ומחפש מאפרים או מאפרות.

אופציה אחרת, היא לעבוד כעצמאי כבר מהתחלה. זה אומר שאנחנו צריכים לפתוח מקום משלנו, זה אומר שאנחנו צריכים לשווק את עצמנו, ולייצר לעצמנו קהל לקוחות ראשוני ומשם להתקדם הלאה.

יש גם אפשרות להמשיך ללמוד ולהרחיב את הידע שלנו, מתוך כוונה להקל על עצמנו בעתיד למצוא עבודה בתחום.

 

הוסף תגובה