למה כדאי לבצע פתיחת עוסק מורשה אונליין?

למה כדאי לבצע פתיחת עוסק מורשה אונליין?

פתיחתו של עסק חדש מלווה באופן טבעי בהתרגשות רבה וציפיות להצלחה גם במישור הכלכלי וגם מבחינת ההגשמה האישית. במקביל יש גם לא מעט אינטראקציות בירוקרטיות מול רשויות שונות, ואלה עלולות לגבות זמן יקר – יקר מאוד בהתחשב בכל המטלות שיש להשלים על-מנת שהעסק יהיה בדיוק כפי שחלמתם עליו – ולכן כדאי לבצע את הפעולות ההכרחיות דרך האינטרנט במידת האפשר, וביניהן פתיחת עוסק מורשה אונליין.

מי חייב להיות עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה אונליין רלוונטית כמובן למי שמחויב להיות עוסק מורשה. ההגדרה של עוסק מורשה היא בעל עסק שרשאי לקזז את המע"מ ששילם על ההוצאות של העסק מתוך המע"מ שהוא מחויב לשלם. שיעור המע"מ בישראל נכון להיום הוא 17%, ולכן יש להוסיף 17% על הסכום שבו נמכר כל מוצר או מתומחר כל שירות – 17% שיועברו לידי המדינה לאחר הכנת דוח מע"מ אחת לחודש או חודשיים. במקביל מורשה כאמור בעל העסק לחשב את סך הוצאותיו – רכישת ציוד משרדי, נסיעות במוניות, תשלום חשבון החשמל בבית העסק וכו' – ולהפחית את המע"מ על כל אלה מתוך המע"מ של הכנסותיו.

ההבחנה בין עוסקים מורשים לבין עוסקים פטורים – פטורים מהחובה לשלם מע"מ – היא בהתאם לתחום הפעילות ולסך ההכנסות. נכון להיום הרף הוא כ-100,000 ₪, כלומר מי שמרוויח יותר חייב להיות עוסק מורשה ומי שמרוויח פחות מכך יכול להיות עוסק פטור, אלא אם כן הוא פועל בתחום שבו כל העוסקים הם מורשים.

מהו שירות פתיחת עוסק מורשה אונליין?
שירות פתיחת עוסק מורשה אונליין מאפשר לבעל העסק החדש לא להגיע למשרדי מע"מ על-מנת לרשום את העסק החדש, אלא להעביר את כל המסמכים הנדרשים לנציגים מטעמו שיבצעו את הפעולה עבורו. אגב, גם מי שפותח עסק חדש במעמד של עוסק פטור נדרש להגיע למשרדי מע"מ האזוריים ולבצע את הרישום – או לבחור לייפות את כוחם של אחרים לעשות זאת עבורו.

השירות כולל גם רישום במס הכנסה ובמוסד לביטוח לאומי. למי שמעוניין בכך, לאחר רישום העוסק המורשה ניתן לקבל גם שירותי הנהלת חשבונות שמקלים על ההתנהלות בתקופה הראשונה.
 

הוסף תגובה