למה נשים טובות בעסקים לא פחות מגברים

למה נשים טובות בעסקים לא פחות מגברים

אחד הדיונים הכי ישנים שיש, הכי שכיחים, שלא נגיד הכי מעייפים שיש, הוא האם נשים טובות יותר מגברים בדברים מסוימים או האם גברים טובים יותר מנשים, ולמה זה ככה. אנחנו רואים את הויכוח הזה מתנהל בעולמות תוכן שונים, בין אם זה בספורט, פוליטיקה, חינוך ועוד.

מן הסתם, אין תשובה לכך, יש נשים אשר טובות מגברים בהרבה מאוד דברים, במקרים אחרים יש גברים טובים מנשים, אי אפשר להכליל. לכן, כשהרבה פעמים אנחנו שומעים מומחים או פרשנים מסבירים שנשים פחות בעסקים מגברים, הם טועים ולא רק שהם טועים, הם עושים עוול גדול לנשים, בוודאי כיום כשאנחנו רואים תוצאות מאוד משמעותיות של נשים שמנהלות עסקים גדולים וקטנים, בינלאומיים ומקומיים.

עד לפני שנים לא רבות, היינו יכולים לחשוב שגברים מצליחים יותר מנשים בעסקים ועל כן הם טובים יותר מהן. היינו יכולים לחשוב שגברים טובים יותר, כי מספרית הם היו רבים יותר, לכן גם ההנחה של רבים מאיתנו היתה, שאכן גברים טובים יותר בכך. אך זו התבוננות לא נכונה על המציאות ופירוש לא נכון של הנתונים.

העובדה שיש יותר גברים בעולם העסקים, לא מלמד דבר על כך שהם טובים יותר, אלא על כך שתנאי הפתיחה שלהם היו נוחים יותר ויתרה מזו, הם קבעו את הכללים וזה איפשר להם למנוע מנשים להתקדם ולכן הם הצליחו יותר. ברגע שנשים השתלבו בעולם העסקים, אפילו במספרים נמוכים מאלה של הגברים, יכולנו לראות שהן מצליחות לא פחות מהן.

מדוע נשים טובות בעסקים לא פחות מגברים

יש כמה דרכים להסתכל על זה. דרך אחת, בגלל שהן משכילות לא פחות מהן. בניגוד לעבר, נשים לומדות לא פחות מגברים, יש להן תארים אקדמיים, הן מוכשרות ויש להן את כל מה שנדרש בשביל להצליח בעולם העסקים.

דרך אחרת היא, נשים שאפתניות, לא פחות מגברים ולעיתים אפילו יותר, בגלל שהן מתחילות מנקודת מוצא שונה מהם. גם היום, מסתכלים על נשים בעולם העסקים אחרת מאשר על גברים ולכן הן חייבות להיות יותר שאפתניות, פייטריות ולעשות הכל בשביל להצליח.

עוד דרך להסתכל על זה, נשים מגיעות עם תפיסה משלהן, התבוננות ייחודית, יש שיקראו לזה התבוננות נשית, אחרים יקראו לזה שימוש נכון באינטואיציות, נשים פועלות אחרת מגברים והן יודעות לנצל את זה נכון.

יש הסבורים שנשים גם יודעות לעבוד יותר טוב בצוות מאשר גברים, הן יותר מוכנות לקבל דעות אחרות, יותר פתוחות לשמוע אנשים שעובדים איתן וכן הן יודעות לקדם אנשים בצורה חכמה ויעילה, ובפרט נשים.

צריך לומר, הכל כמובן בהכללה, שכן תמיד אפשר למצוא דוגמאות הפוכות, אך בגדול, נשים מצליחות לא פחות מגברים והן לא פחות טובות מהן בעסקים ובהכל.

הוסף תגובה