לנצח את כוח המשיכה: כל מה שחשוב לדעת על ניתוח הרמת חזה

אם נעמיד מאה אנשים בשורה ונשאל מה המשאלה הגדולה ביותר שלהם, כנראה שרבים יבקשו להישאר צעירים לנצח. למרבה הצער, העולם לא בדיוק מקבל את הבקשות שלנו ומעמיד את הגוף שלנו בפני שינויים רבים לאורך החיים שכנראה היינו שמחים לוותר עליהם.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר של נשים בהיבט הזה היא חזה נפול. העובדה שמדובר בבעיה נרחבת שנשים רבות מתמודדות איתה לא בדיוק משפרת את ההרגשה של אלו שמבקשות לשנות את המצב. במהלך החיים, העור האנושי מאבד בהדרגה מהגמישות שלו, דבר שמקשה על העור באזור החזה להתנגד לכוח המשיכה ולשינויים הפיזיולוגיים שגורמים לו לצנוח.
לא רק השינויים בעור וכוח המשיכה גורמים לחזה לצנוח. גם הריונות, הנקות, שינויים משמעותיים במשקל וגם גנטיקה בעייתית תורמים לכך. החדשות הטובות הן שאנחנו חיים בתקופה שבה בהחלט ניתן לשנות את המצב וכיום זה אף פשוט מאי פעם. בואו נכיר את הטיפול שמאפשר להאט מעט את שעון החול ולהחזיר את החזה לימי הזוהר שלו.

הרמת חזה: למי בכלל זה מומלץ?

ניתוח מתיחת חזה מתאים כמובן לנשים שרוצות לשפר את מראה החזה ולהקנות לו מראה צעיר ורענן יותר. עם זאת, הטיפול לא מומלץ לכל אחת. אנחנו ממליצים להימנע מהניתוח אם קשה לשמור על משקל קבוע ויציב לאורך זמן. הטיפול גם פחות מומלץ לנשים שמתכננות היריון בקרוב – מכיוון שהיריון כאמור משפיע על מראה החזה ועשוי לפגוע בתוצאות.

איך מתבצע הניתוח בפועל?

בניתוח הרמת חזה השאיפה היא כמובן להשתדל תמיד להשאיר צלקת קטנה ככל שנית, באזורים שאינם נראים לעין. כאשר מדובר בחזה מעט נפול – ניתן לעשות זאת באמצעות חתכים קטנים באזור עטרת הפטמה. דרך החתכים האלו נמתח את העור בחלקו התחתון של השד. טיפול כזה מבוצע בהרדמה מקומית וכולל גם התאוששות ושיקום פשוטים יותר בדרך כלל.
עם זאת, ישנם מקרים שדורשים הרמה משמעותית יותר של החזה. במקרים כאלו כנראה לא ניתן יהיה להסתפק בחתכים קטנים באזור עטרת הפטמה ויידרש חתך נוסף שיאפשר להדק את מעטפת העור בשד גם מצדדיו. טיפול כזה בדרך כלל יבוצע בהרדמה מלאה או מקומית בהתאם להחלטת הרופא המטפל.
כדי להפחית את הסיכון להצטלקות העור בתום הניתוח ולשפר את התוצאה הסופית – מומלץ שלא להתפשר בבחירת הרופא המטפל ולוודא שיש לו את הניסיון, המיומנות והידע המקצועי הדרושים לביצוע ניתוחים מסוג זה.

היום שאחרי: כך זה נראה

ניתוח הרמת חזה נחשב להליך כירורגי פשוט יחסית ולכן גם תקופת ההחלמה קצרה ופשוטה באופן יחסי. בדרך כלל המטופלת תשוחרר לביתה כבר ביום הניתוח ותידרש לנוח, להימנע מפעילות מאומצת ולא להרים משאות כבדים. בימים שאחרי הניתוח תידרש המטופלת ללבוש חזיית ספורט שמטרתה לקבע את החזה במקומו ולמנוע תזוזות וכאבים. התמיכה הזאת משמעותית מאוד ותשפר את הסיכוי לתוצאות איכותיות בתום התהליך.
לסיכום, מדובר בניתוח יעיל ומבוקש שעשוי לשפר את מראה החזה ולהבטיח מראה צעיר ורענן יותר למטופלת. עם זאת, גם בסופו חשוב להיעזר בסבלנות ולהישמע להוראות הרופא. זמן קצר אחרי הניתוח החזה כבר יראה אחרת, אך תוצאות סופיות ניתן יהיה לראות רק לאחר כשלושה חודשים.

מעוניינת בפרטים נוספים ? בקרי באתר שלי לתיאום פגישת ייעוץ

הוסף תגובה