מתי לשקול החלפת שתלים בחזה? 

הגוף האנושי הוא לא מכונה – הוא כל הזמן עובר ושינויים ותהפוכות – לטוב ולרע. לכן, גם שתלי הסיליקון שמשמשים להגדלת החזה, לעיתים דורשים החלפה או שינוי. פעולה כזאת מצריכה כמובן ניתוח נוסף – אך חשוב להבין שהיא לא נדרשת לכלל הנשים שעוברות את ההליך הזה. בואו נבין באילו מקרים יש לשקול ביצוע החלפה של השתלים – בהתייעצות עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה כמובן.  

להחליף את השתלים גם אם אין שום בעיה? 

חלק מהנשים חוששות להיכנס לניתוח להגדלת חזה מפני ששמעו כי נדרש להחליף את השתלים כל כמה שנים. זוהי תפיסה שגויה שחשוב להבין מה עומד מאחוריה. אכן, ההמלצה של ארגוני הבריאות ברחבי העולם היא להחליף את השתלים בממוצע כל 10 עד 15 שנים, אך ההמלצה הזאת מתייחסת בעיקר לשתלים מהדור הישן שטומנים בחובם סיכון קל לדליפות ולקרעים. 

כיום, ברוב המרפאות משתמשים בשתלים מהדור החדש, שהסיכוי שידלפו או ייקרעו נמוך מאוד. עם זאת, נתונים כאלו נאספים על פני כמה עשורים – ולכן עדיין אין קביעה חד משמעית בהקשר הזה. לכן, ההמלצה עדיין בתוקף, אך נשים רבות שעוברות כיום ניתוחים להגדלת חזה אולי לא יידרשו להחליף את השתלים – לעיתים אף לכל החיים. 

כמה זה נפוץ ששתלים נקרעים או דולפים? 

קרעים ודליפות בשתלים הם תופעה די נדירה – והשכיחות שלה פוחתת עוד יותר בקרב נשים שעברו את הניתוח מתחילת שנות ה-2000. עם זאת, הסיכון בהחלט עדיין קיים, אך חשוב להדגיש כי גם דליפה מהשתלים לא מעמידה את האישה בסיכון רפואי כלשהו – אלא רק יוצרת בעיה אסתטית שניתן לטפל בה בניתוח נוסף. 

האם צריך להחליף את השלים אם אין דליפה או קרע? 

החלפת שתלי הסיליקון כאמור לא נדרשת אצל כל הנשים, אך חלק מהמטופלות בוחרות לבצע את הניתוח הנוסף בחלוף כמה שנים משום שהם כבר לא מתאימים מבחינה אסתטית לגוף שעובר שינויים רבים במרוצת הזמן. לאורך החיים, אזור החזה חשוף לתהפוכות שנגרמות כתוצאה מכוח המשיכה, חשיפה לשמש ושינוי רקמות העור. 

במקרים כאלו, כמו גם במקרים שבהם האישה רוצה לשנות את מראה החזה, בהחלט ניתן להחליף את השתלים בכאלו שישדרגו את מראה החזה ויתאימו יותר לשלב הזה בחיים. את הניתוח ניתן לשלב כמובן עם טיפול להרמת החזה למתן מראה צעיר ורענן יותר. 

בקרי באתר לפרטים נוספים ותיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר וולף 

 

הוסף תגובה