מהו גידול הידרופוני?

הידרופוניקה היא תחום שכבש את העולם כבר עשרות שנים אך בשנים האחרונות הוא הגיע אל הארץ הקטנה. בהתחלה שכל העולם התלהב מאד מהגידול הזה הישראלים לא היו מעוניינים להתנסות בשנים האחרונות הגידול הזה הפך להיות קל יותר ורבים החלו לגדל את הגידול הזה גם בבית.

המשמעות של גידול הידרופוני היא גידול על מצע של מים בניגוד לאדמה שבה מגדלים בדרך כלל. רבים אינם מכירים את השיטה הזו וחושבים כי אינה קלה לביצוע.
 מאמר זה יסביר לכם אחת ולתמיד מהו הגידול הזה ומה ההבדל בינו לבין הגידול הרגיל באדמה.
מהו גידול הידרופוני?
כאשר שואלים את השאלה הזו יש עליה תשובה אחת צמחים וירקות גדלים באדמה האדם אינו אחראי על הגידול שלהם הוא רק יכול לדאוג לדישון האדמה ולהשקות את הצמחים אלא אבל הוא אינו יכול לדאוג לשאר התנאים.
זהו ההבדל העיקרי בין גידול באדמה לבין גידול הידרופוני שהוא על מצע מים הירקות והצמחים נמצאים בתוך מיכל של מים עם המזון שהם זקוקים לו על מנת לגדול ולצמוח המגדל אחראי על יצירת התנאים המתאימים לגידול הצמחים את האור והחום הם מקבלים בעזרת נורות לד לגידול את האויר הם מקבלים על ידי סופח לחות שתפקידו העיקרי לדאוג לכך שלא תהיה לחות באוויר שתפריע לגדילת הצמחים.
תלמדו איך לגדל בעצמכם
רבים חושבים שמדובר על שיטה שהיא קלה לביצוע. כמו כל דבר חדש צריך ללמוד ולהכיר את המרכיבים שמהם היא מורכבת וכמו בכל שיטה יש נתונים שצריך לדעת מראש לפני שניגשים ללמוד אותה. לפני שאתם רוכשים ציוד יקר בעלות של מאות שקלים עליכם להבין ולהתייעץ עם מומחי הידרופוניקה שמכירים את כל השיטות השונות ויוכלו להמליץ לכם על השיטה המתאימה לכם על מנת שתוכלו לגדל צמחים וירקות בבית וליהנות מאוכל שגידלתם בעצמכם.
להתנסות
אין דרך יותר טובה לדעת אם השיטה מתאימה לכם רק אם תנסו אותה אתם יכולים לרכוש את כל הציוד להתנסות בשיטה ולהחליט אם אתם מעדיפים לגדל באדמה או בשיטת גידול זו.
 

הוסף תגובה