מהי השיטה הכי טובה שתוכלו לפתוח סתימה בכיור?

סתימות בצנרת הביתית והעירונית עלולות להוות אי נוחות משמעותית ועלולות להוביל לנזקים חמורים אם לא יטופלו בהקדם. למרבה המזל, ישנן מספר שיטות בהן משתמשים אינסטלטורים כדי לנקות צינורות סתומים ולהחזיר זרימה תקינה למערכת. במאמר זה נדון בכמה מהשיטות הנפוצות ביותר המשמשות לפתיחת סתימות בצנרת ביתית ועירונית.

אחת השיטות הפשוטות והיעילות ביותר לפינוי סתימות בצנרת ביתית היא שימוש בבוכנה. בוכנה פועלת על ידי יצירת יניקה שיכולה לנתק סתימות בצינורות. כדי להשתמש בבוכנה, פשוט הניחו את הכוס מעל הניקוז ולחצו בחוזקה, תוך משיכה מהירה כלפי מעלה כדי ליצור שאיבה. חזור על תהליך זה מספר פעמים עד לפינוי החסימה.
שיטה נפוצה נוספת לפינוי סתימות בצנרת הביתית היא שימוש בנחש, הידוע גם בשם אוגר. נחש הוא כבל ארוך וגמיש עם קצה דמוי חולץ פקקים המוחדר לצינור כדי לשבור ולהסיר סתימות. הנחש מוכנס לתוך הצינור ואז פונה כדי לשבור את החסימה. לאחר פינוי החסימה, הנחש נסוג, ולוקח איתו את הפסולת.
תוהים איך לפתוח סתימה בכיור לבד?חומרי ניקוי ניקוז כימיים הם אפשרות נוספת לפינוי סתימות בצנרת הביתית. מוצרים אלה מכילים כימיקלים רבי עוצמה שיכולים להמיס סתימות בצנרת. עם זאת, חשוב לנקוט משנה זהירות בעת שימוש בחומרי ניקוי כימיים, שכן הם עלולים להיות קוריוזיים ועלולים לגרום נזק לצינורות אם לא משתמשים בהם כראוי. כדאי גם להזכיר שהכימיקלים האלה יכולים להזיק לסביבה, ולכן חשוב לקחת בחשבון את ההשפעה הסביבתית לפני השימוש בהם.
עבור סתימות חמורות יותר, סילון הידרו הוא שיטה רבת עוצמה לניקוי סתימות בצנרת ביתית ועירונית כאחד. סילון הידרו כרוך בשימוש במים בלחץ גבוה כדי לפוצץ סתימות בצינורות. זרם המים בלחץ גבוה מופנה דרך זרבובית מיוחדת שיכולה להגיע עמוק לתוך הצינור כדי לשבור ולהסיר סתימות.
מצלמות בצנרת הן שיטה נוספת בה משתמשים אינסטלטורים כדי לזהות את הגורם לסתימות בצנרת הביתית והעירונית. מצלמות אלה הן מצלמות קטנות ועמידות למים המוכנסות לצינור כדי לתת לשרברבים מבט ברור על פנים הצינור. בעזרת מצלמות בצנרת, אינסטלטורים יכולים לזהות את המיקום והגורם לסתימות ולתכנן את דרך הפעולה הטובה ביותר לניקוין. כמו כן, במקרים מסוימים, הסתימות יכולות להיגרם על ידי שורשי עצים, שיכולים לצמוח לתוך הצינורות ולגרום לסתימות. כדי להסיר שורשי עצים, אינסטלטורים יכולים להשתמש בשיטה הנקראת פיצוץ צינורות, שבה כלי מיוחד מוכנס לתוך הצינור ומשמש לפירוק השורשים. לאחר פירוק השורשים, ניתן לשטוף אותם מהצינור.
לסיכום, ישנן מספר שיטות בהן משתמשים אינסטלטורים לפינוי חסימות בצנרת הביתית והעירונית. אלה כוללים שימוש בבוכנה, נחש, חומרי ניקוי כימיים, סילון הידרו, מצלמות בתוך הצינור והתפוצצות צינורות. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, והשיטה הטובה ביותר תהיה תלויה במצב הספציפי. לגבי עלויות כאמור תמיד עדיף להתייעץ עם אינסטלטור מקצועי כדי לקבוע את מחיר פתיחת סתימה בביוב וכן לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור המקרה הספציפי שלך.

 

הוסף תגובה