מהי מעשנת בשר ולמי היא מתאימה?

מהי מעשנת בשר ולמי היא מתאימה?

טעמתם אצל חברים בשר ממש טעים ואתם רוצים לדעת מהו הסוד? רוצים גם כזה? כאן נסביר  כל מה שצריך לדעת על מעשנות בשר!

מהי מעשנת בשר?

מעשנת בשר היא מכשיר, שמטרתו היא לתת לבשר טעם מעושן ואיכותי יותר. חשוב לציין, שלא מדובר על תהליך של בישול או צלייה, אלא תהליך עישון של הבשר. ישנם סוגים שונים של מעשנות בשר, עליהם נרחיב בהמשך, כשההבדלים העיקריים הם בזמן הדרוש לתהליך העישון של הבשר.

הסוגים הקיימים
כאמור, ישנם סוגים שונים של מעשנות בשר והם נחלקים לשניים עיקריים: עישון קר ועישון חם. תהליך העישון הקר דורש יותר זמן לעומת תהליך העישון החם והוא מתאים למי שיכול להרשות לעצמו את הזמן הזה. כמו כן, סוגי העישון השונים מתאימים גם לנתחי בשר שונים. כמו כן, ישנן מעשנות בשר שעובדות על פחם ויש כאלו שעובדות על גז. בדומה לגרילים, מעשנות הגז קלו יותר לתפעול, אבל אלו העובדות על פחמים יוצרות טעם עשיר יותר בהשוואה לטעם שיוצרת מעשנת הפחם.

למי זה מתאים?
מן הסתם, מעשנת בשר ביתי מתאימה בעיקר למי שנוהג ואוהב לצלות ולאכול בשר בתדירות גבוהה ובאיכות גבוהה לא פחות. יחד עם זאת, גם אם אתם רק רוצים להתפנק באותן פעמים בודדות שאתם צולים בשר, המעשנת תוכל לשדרג משמעותית את החוויה. גם מי שאוהב לארח ולהציע את הטעמים הטובים ביותר שאפשר, ייהנה מאוד מהתגובות של האורחים שלו לאחר שטעמו מהבשר המשובח!

בחירת מעשנת בשר
מעשנות הבשר נועדו לשבח את הטעם של הבשר שאתם צולים והיות שכך הבחירה צריכה להיות, בראש ובראשונה, לפי הטעם הנוצר מהמעשנת הנבחרת. כמו כן, כדאי לבחור מעשנת בשר גם לפי הרצון שלכם להשקיע זמן ותפעול כשאתם בוחרים עישון קר או חם. שיקול נוסף לבחירת מעשנת, תאמינו או לא, הוא העיצוב. ראשית, יש מעשנות בשר אנכיות ויש אופקיות. כמו כן, הן גם מגיעות בצורות ובגדלים שונים כפי שתוכלו למצוא אצל באלקו לדוגמה.

הוסף תגובה