מהי משכנתא בכלל? יד ביד ייעוץ משכנתא

רכישה של דירה הינו תהליך מאוד ארוך- הוא כולל בתוכו תשלום של סכום מאוד גבוה על הדירה או הנכס, טיפול במסמכים שונים וכדומה. אחד הכלים היכולים לסייע בתהליך רכישת הדירה הינה המשכנתא. משכנתא היא סוג של הלוואה מיוחדת עבור רכישהה של נכס כלשהו- בית, דירה וכדומה. לעומת הלוואות רגילות הניתנות בבנק, משכנתא יכולה להגיע לגובה של עשרות אלפי שקליםם כאשר את החזר המשכנתא ניתן לפרוס על פני שנים רבות- עשר, עשרים, שלושים שנה וכדומה. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של משכנתאות שונות- כאשר כל אחת מהן ייחודית ויכולה להתאים או לא להתאים לכל אחד. לפניכם מאמר בנושא בחירת משכנתא.

מטרת המשכנתא

משכנתא הינה סוג של הלוואה עבור רכישה של נכס- זו יכולה להיות הלוואה עבור רכישה של דירה, של בית, של חנות או כל נכס אחר. חשוב לציין כי מטרתה של המשכנתא הינה חשובה מאוד- לשם מה אתם צריכים את המשכנתא; עבור רכישה של דירה,, רכישה של בית, עבור השקעה בבנייה של בית החל מיסודותיו וכדומה. כאשר יועץ המשכנתאות- בבנק הקרוב אליכם, בחברת המשכנתאות או בחברה אחרת המתמחה בתחום יועד לשם מה ולאיזו מטרתה אתם צריכים את המשכנתא הוא יוכל למצוא עבורכם את סוג המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם- מבחינת תשלומים, גובה המשכנתא וכדומה.

הוצאות והכנסות

בעת לקיחת משכנתא חשוב לזכור כי אתם מוסיפים על עצמכם תשלום חודשי קבוע והוצאה נוספת. כמו כן, על מנת לקבל משכנתה חשבון הבנק שלכם חייב להיות יציב על מנת שהבנק יאשר את המשכנתא ויוכל להיות בטוח כי אתם תחזירו את כלל הסכום של המשכנתא. לדוגמא, במידה ואדם כלשהו מעוניין בהקמת חברת פינוי דירות והוא אינו בעל אמצעים- כלומר הוא בעלל מינוס בבנק, ללא הכנסה קבועה וכדומה יהיה לו קשה יותר לקבל את המשכנתא מאשר אדם המעוניין בהקמה של אותה חברתת פינוי דירות אשר יש  לו אמצעים, תוכנית חיסכון וכדומה.

מאפייני המשכנתא

למשכנתא ניתן למנות מגוון רחב של מאפיינים שונים- ריבית, פירעון, הצמדה, החזר חודשי וכדומה. על מנת שתוכלו לקחת משכנתא בבטחה וכדי שלא תדאגו לגבי תשלום או החזר המשכנתא כדאי לכם להכיר היטב את מאפייני המשכנתא. לדוגמא, פירעון משמעותו הדרך בה אתם מחזירים את ההלוואה- בתשלומים חודשיים, שבועיים וכדומה. החזר חודשי לדוגמא הינו הסכום אותו אתם יכולים להחזיר מידי חודש לבנק כתשלום עבור המשכנתא וכדומה.

הוסף תגובה