מה ההבדל בין גרין קארד לאזרחות?

מה ההבדל בין גרין קארד לאזרחות?
מה ההבדל בין גרין קארד לאזרחות?
 

יש לא מעט אנשים, שחולמים לעשות הגירה לארצות הברית. ישנם מגוון דרכים לעבור לגור או/לעבוד בארה"ב. הכי שכיח זה השתתפות בהגרלת גרין קארד. המסלול הזה נגיש לכלל האוכלוסיה ואינו דורש מאפיינים מיוחדים. אבל צריך תמיד לזכור שקבלת גרין קארד זה מצוין, אבל זה שונה מקבלת אזרחות אמריקאית.

הבדלים בין גרין קארד לאזרחות

אדם, שזכה בגרין קארד, יכול לחיות ולעבוד בארצות הברית באופן חוקי, אבל הוא לא זכאי לכל ההטבות שמקבלים אזרחי ארצות הברית. למשל, את האזרחים לא ניתן לגרש מארצות הברית, יש להם זכות הצבעה, הם גם זכאים לקבלת סיוע כספי, כמו הלוואות והם זכאים לביטוח בריאות. בנוסף, כל בעל אזרחות, יכול להגיש בקשה עבור הגירה של בני משפחה לארצות הברית. ועוד דבר אחד חשוב, שאזרח אמריקאי, ראשי לחיות גם מחוץ לגבולות של ארצות הברית, כאשר מדובר על בעל גרין קארד, אז הוא חייב לנהל את רב העניינים בלי יציאה מחוץ לגבולות של ארצות הברית.

איך מקבלים גרין קארד?

ישנם כמה סיבות, שבעקיבותן אפשר לבקש גרין קארד. דבר ראשון, זה בעקיבות קשרי משפחתיים. לדוגמה: בעל או אישה, ילדים בוגרים, שלא נשואים., אחים ואחיות של אזרחים אמריקאים, ילדים ובני הזוג של בעלי גרין קארד.

אפשרות אחרת לקבלת גרין קארד, מחוץ להגרלה, זה לבקש את גרין קארד עבור עובדים, בעלי מומחיות, תארים מתקדמים ועוד.

תהליך קבלת גרין קארד

תהליך קבלת גרין קארד אינו פשוט, הוא אורך זמן רב, תלוי במילוי וגשה טפסים בצורה נכונה ועוד במגוון דברים. דבר חשוב, זה להיות מוכן לקבל גם תשובה שלילית במהלך התהליך ולדעת להתמודד עם זה. דרך אגב, גם כאשר מקבלים סירוב, זה לא אומר שהכל נגמר, יש עוד מגוון פעילויות, שניתן לבצע. אבל בשלבים האלו כבר כדאי להיעזר בייעוץ ועזרה של עורך דין הגירה או משרד עורכי דין, שמתמחה בנושא הגירה לארצות הברית.
 

הוסף תגובה