מה חשוב לדעת על מכשיר שמיעה ועל מי שמשתמש בו

מה חשוב לדעת על מכשיר שמיעה ועל מי שמשתמש בו

בעולם המודרני עמוס הרעשים שלנו, מכשירי שמיעה הם כבר דבר שבנורמה. למרות זאת רבים האנשים אשר דוחים את השימוש בו מכיוון שאינם רוצים להיתפס כחלשים או זקנים. למרות שמכשירי השמיעה המודרניים כל כך קטנים כך שאי השימוש בהם מבליט אותך אף יותר.

כיצד פועל מכשיר השמיעה?

קיימים מספר סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה החל ממכשיר זעיר שמוסתר בתעלת האוזן ועד למכשיר שנמצא מאחורי האוזן ומתחבר לאוזניה. כמו כן קיימות טכנולוגיות שונות של מכשירי שמיעה- אנלוגי, ממוחשב ודיגיטלי שמאפשרים כיוונים שונים ומדויקים יותר או פחות לעקומות השמיעה השונות ולמצבים שונים של אנשים, וכמובן שקיימות מספר חברות רב בשוק. אך היריעה קצה מכדי לכתוב על כול הסוגים.

איך המכשיר עובד? כולם עובדים בצורה דומה- מיקרופון הקולט את רעשי הסביבה שעובר למגבר אשר מגביר את עוצמת הצלילים הנכנסים ומשם לאוזניה השולחת את הצלילים לאוזן, וכמובן סוללה המספקת אנרגיה לכל הרכיבים.

 

איך מתאימים מכשיר למשתמש?

ישנם מספר פרמטרים להתאמת מכשיר שמיעה:

  • רמת ירידת השמיעה- במקרים של ירידות קלות עד בינוניות יתאים מכשיר תוך אוזני. במקרים חמורים יותר יידרש מכשיר מאחורי האוזן.
  • הקשיים הנלווים- ירידה בשמיעה לעיתים מובילה לקשיים נוספים כגון: סבילות נמוכה לרעשי רקע ולרעשים גבוהים מאוד ואף לעוצמת קול גבוהה.
  • תפקוד מוטורי- האם התפקוד של המשתמש מאפשר לו להחליף סוללות, לטעון את המכשיר וכו'.
  • אורח החיים- איך אורח החיים והתקשורת הבינאישית של המשתמש, האם הוא עובד לדוגמה כסופר או כשף, מה יהיה השימוש שלו במכשיר?
  • מצב רפואי- האם יש למשתמש נטייה לדלקות באוזניים, הפרשות מוגברות או מצבים רפואיים אחרים באוזניים.

מי משתמש במכשיר שמיעה?

נהוג לחשוב שמכשירי שמיעה הם נחלתם של הקשישים והמוגבלים מוטורית, אך זה ממש אינו המצב. העולם שלנו נהיה רועש יותר ויותר והרעשים מקיפים אותנו בכל עבר, המוזיקה נמצאת אצלנו בכיס, בניית בניינים נהייתה רועשת מתמיד ומכוניות, מטוסים, רכבות ועוד כלי תחבורה מזהמים את סביבתנו גם ברעש עוצמתי. לכן מכשירי השמיעה נהיו נחלת הכלל, הרבה משתמשים בהם- בנאים, מתכנתים ותקליטנים ובכל גיל, עדה ומין וזה כבר ממש לא בושה להחזיק אחד. להפך, בעולם המודרני שלנו עדיף שנצליח לשמוע הכול ואם זה נהיה יותר מידי תמיד אפשר ללחוץ על כיבוי ולקבל קצת שקט…

הוסף תגובה