מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמבקשים הלוואה אונליין?

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמבקשים הלוואה אונליין?

יש מצבים בחיים שבהם אנחנו זקוקים לסכום כסף גדול, כזה שההכנסות השוטפות שלנו לא יכולות לספק בבת אחת. במקרים אלה יש לנו את האופציה לבקש הלוואה ובזכות השתכללות הטכנולוגיות היום ישנן גם הלוואות אונליין. לפני שמתחילים בתהליך ישנם כמה דגשים שחשוב לקחת בחשבון.

האם עדיף לפדות חיסכון או לבקש הלוואה?

גופים רבים מציעים לנו הלוואות כולל כאמור הלוואה אונליין. במציאות שבה קל יחסית לקבל את סכום הכסף הגדול שאנחנו זקוקים לו, הפיתוי גדול ובאופן טבעי נרצה לממש את האופציה ובעצם לשדרג את רמת החיים שלנו בהווה על בסיס ההכנסות העתידיות שלנו.

יחד עם זאת כדאי לבחון גם את האופציה של פדיון חיסכון אם יש כזה. ההשוואה בין שתי האפשרויות חייבת כמובן להיערך באופן מדויק, תוך בדיקת העלות האמיתית של כל חלופה.

כמה כסף לבקש?
בדרך כלל הלוואות אונליין הן בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים. מטרת בקשת הלוואה שכזו יכולה להיות קניית מכונית, יציאה לחופשה משפחתית, טיפול רפואי חשוב ויקר, שיפוץ גדול בבית, מימון לימודים אקדמיים, סגירת מינוס שנוצר בבנק ועוד – וזהו גם הפרמטר הראשון בבחירת הסכום המבוקש לכל הלוואה אונליין.

בנוסף כדאי לזכור שככל שסכום ההלוואה גבוה יותר, כך העלות שלה גבוהה יותר ולכן רצוי לחשב מהו המינימום ההכרחי מבחינתנו ולבקש אותו.

מתי מתחילים להחזיר הלוואה אונליין?
ישנן הלוואות אונליין שלא חובה להתחיל להחזיר מידית אלא ישנם כמה חודשים שבהם אנחנו רק נהנים מהכסף. זוהי כמובן אופציה קורצת, אבל אסור לשכוח את העובדה שגם היא מייקרת את עלות ההלוואה ולכן מומלץ להשתמש בה רק אם באמת אין לנו יכולת להחזיר את הסכום החודשי במשך מספר חודשים.

האם כדאי לפרוס את ההלוואה לתקופה ארוכה?
עוד החלטה חשובה לגבי כל הלוואה אונליין היא תקופת ההחזר. גם במקרה זה ההמלצה היא לקחת בחשבון תמיד גם את המחיר של פריסה רחבה מאוד של ההחזרים. אמנם מצד אחד קל יותר כמובן לעמוד בהחזרים החודשיים אם הסכום החד פעמי שקיבלנו נפרס ל-5 שנים, אבל אם יש לנו את היכולת להחזיר הכל תוך שנה, כדאי לעשות זאת ולהוזיל את עלות ההלוואה.

 

הוסף תגובה