מה כדאי לבדוק כשבוחרים מקום לשחיית תינוקות?

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מחקרים שממליצים להכניס את התינוקות למים בגיל צעיר ככל שניתן, חלק מהמחקרים ממליצים להכניס אותם אל תוך המים כבר בגיל מספר חודשים. זאת מתוך הבנה שכך הוא יתרגל אל המים וידע כיצד להתנהג בתוכם מבלי להיבהל. מחקרים רבים גם ממליצים לשלוח ילדים בגיל 4-5 ללמוד שחייה בצורה מסודרת, על מנת שיוכלו לגדול ולשחות כמו שצריך.

אנחנו יכולים למצוא לא מעט מקומות שמציעים לימוד שחיית תינוקות במרכז ובמקומות אחרים בארץ. מדובר הן על בריכות פרטיות והן על בריכות ציבוריות בהן נערכים חוגים עבור לימוד שחייה לכל הגילאים ובפרט לתינוקות. מדובר על לימוד שחייה בסיסית מן הסתם, כאשר עם הגיל אפשר לטפס לאט לאט לרמות יותר גבוהות. בגילאי בית ספר אפשר כבר ללמוד שחייה באופן מקצועי באגודות ספורט שונות.

הורים אשר מחפשים מקומות עבור שחיית תינוקות במרכז, לא יתקשו למצוא כאלה, בהנחה ויש בישוב בו הם מתגוררים בריכה ציבורית. שכן ברוב המקרים במרכזי ספורט עם מים (קאנטרי קלאב וכדומה), וכן בבריכות שחייה פרטיות בהן נערכים חוגים, הרי שמציעים גם אפשרות לשחייה חופשית וגם אפשרות ללמוד בחוגי שחייה, בין אם זה לתינוקות, ילדים או מבוגרים.

מה צריך לבדוק לפני שרושמים את התינוק לחוג שחייה

כל הורה שמעוניין לשלוח את התינוק שלו לחוג שחייה, צריך לקחת בחשבון שני דברים, ראשית, הוא יצטרך לפנות זמן בשביל להיות איתו במקום, שכן מלבד מדריך שחייה, הוא יצטרך להיות נוכח גם בשביל לעזור לתינוק לבצע את התנועות השונות וגם בשביל לשמור עליו. שנית, הוא צריך לקחת בחשבון שבהתחלה זה יכול להיות מאוד קשה, אך עם הזמן התינוק יתרגל וסביר להניח שאף יאהב את זה.

הדבר הראשון שיש לבדוק הוא מי אחראי על החוג וכן מה ההסמכה שלו. מן הסתם זה צריך להיות מורה שחייה מקצועי ואיכותי ולא מישהו חסר ניסיון ובלי תעודה.

הדבר השני שצריך לבדוק זה את המקום עצמו. מה גודל הבריכה, אילו אמצעי בטיחות מותקנים במקום, האם הוא רדוד מספיק בשביל שתינוקות יכולים לשחות בו באופן חופשי ועוד.

הדבר השלישי שצריך לבדוק, מה רמת החוג וכן כיצד הוא מתבצע, אילו מאפיינים יש בו וכן האם וכיצד ניתן להתקדם. מן הסתם, ההורים ירצו שאחרי השלב הראשוני התינוק יוכל לעבור לשלבים מתקדמים יותר, בין אם זה בשביל לקבל כלים כיצד לשחות נכון ובין אם זה בשביל להתפתח יותר בתחום.

לפני סיום חשוב לומר, הורים יכולים לעזור להצלחת התהליך אם הם ירכשו לילדים שלהם בריכת גומי או פלסטיק אשר תהיה מוצבת אצלם בבית, הם יכולים להניח את התינוק בבריכה ולתת לו לשחק עם המים. זה יעשה לו טוב ויתרגל יותר לשהות בתוך המים.

הוסף תגובה