מחזור משכנתא- הטבת תנאים משמעותית/ יד ביד משכנתאות

 

בנק, בנק מסחרי, בנק למשכנתאות, חברות ביטוח, כל אלו מקומות פוטנציאלים עבור האדם המגיע לנקודה בחייו בה החליט ללכת בגדול, לקחת משכנתא, לטובת עזרה בהגשמת צרכים/ רצונות שונים. אם פעם תחום המשכנתאות היה אפור ובעל תנאים זהים ברוב המקומות, הרי שכיום המוסדות השונים, הם שרודפים אחרי הלקוח ולשם כך הם נעזרים במגוון של תכניות ובהתאמת אישית ופרטנית של תכנית ההחזרים לפי הנתונים האישיים של כל לקוח. חשוב שגם האדם הפרטי יהיה בקיא באופציות השונות לטובת בחירה מושכלת של סוג המשכנתא.

שינויים

אנחנו אנושיים, בעלי צרכים משתני  לא פעם קורה שמה שהתאים לנו לפני כשנה, היום כבר לא תואם את הצרכים שלנו.  כאשר מדובר במשכנתא ייתכן שבאפשרותנו להמשיך בתנאים הראשונים, אך אם נשקיע מאמץ קל בבירורים, יתאפשר לנו לגלות שניתן להוציא פחות כסף, או לסיים את ההתחייבות, להיפרד מן הנטל בצורה הרבה יותר מהירה. אלטרנטיבה של החלפת משכנתא אחת באחרת נקראת "מחזור משכנתא". לטובת העניין ניתן לברר על התנאים במוסדות השונים ותמיד מומלץ להצטייד בעצה מקצועית, עצה אותה ניתן לקבל מיועץ למשכנתאות.

פרמטרים

ריביות וסוגי הצמדות, תנאים שונים הכוללים ערבויות וביטחונות, גובה ההחזר המותאם לסכומי השכר החודשי, כל אלו פרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת מחזור משכנתא. יש לשמור על שיקולים נבונים ולא על שיקולים שמושכים למקומות מסוכנים. משכנתא שמציעה ממון מקסימלי, מצד אחד באמת תספק לך את הכסף הדרוש, אך מצד שני עלולה לגרור את הלקוח למקום בו אין באפשרותו לעמוד בתנאים השונים ומכאן שהוא עלול להיכנס לסיטואציות מאוד לא נעימות הן מהבחינה הפיננסית והן מהבחינה הנפשית.

בירור עצמאי

חוץ מיועץ למשכנתאות ולמידה עצמית, ישנן עוד דרכים בהן ניתן לחזות את התוצאות של מחזור משכנתא, הן מבחינת קריטריון הזמן והן מבחינת עמידה בהוצאות. אחת מהדרכים הנחמדות שמאפשרת קבלת תמונה אמינה וראשונית עוסקת בסימולטור אותו ניתן למצוא בין האתרים השונים באינטרנט. לרוב הפרמטרים שיהיה צורך להזין יעסקו בתאריך נטילת המשכנתא, מספר השנים לו התחייבת, סוג המשכנתא, סוג הריבית (צמודה למדד/ משתנה צמודה לדולר/ פריים וכדומה), הסכום הכולל וסכום ההחזר החודשי לבנק.

הוסף תגובה