מכירים את כל השיטות החדשות והמתקדמות כיום בתחום האינסטלציה לתיקון נזילת מים?

איתור ותיקון נזילת מים יכולה להיות משימה מאתגרת עבור אינסטלטור, אך עם הכלים והטכניקות הנכונות, ניתן לעשות זאת ביעילות. במאמר זה נעמיק בשיטות השונות בהן יכול אינסטלטור לאתר ולתקן נזילת מים.

השלב הראשון במציאת נזילת מים הוא לקבוע את מיקומה. שירותי ביוב בחולון עושה זאת על ידי שימוש בציוד מיוחד, כמו גלאי נזילות מים, שיכול לקלוט את קולם של מים זורמים גם אם הם מוסתרים מאחורי קירות או מתחת לאדמה. מכשירים אלו פועלים על ידי הגברה של צליל הנזילה וניתן להשתמש בהם כדי לאתר את המיקום המדויק של הנזילה. שרברבים יכולים גם להשתמש במצלמות מיוחדות שניתן להחדיר לצנרת כדי לבדוק חזותית את פנים הצנרת ולזהות נזילות אפשריות. מצלמות אלו יכולות להיות מצוידות באורות ובטכנולוגיית הדמיה מתקדמת שיכולה לעזור לאינסטלטורים לראות בתוך הצנרת ולזהות נזילות שאחרת עשויות להיות קשה למצוא אותן. בנוסף, שרברבים יכולים להשתמש במדדי לחץ כדי לזהות שינויים בלחץ המים שעלולים להעיד על נזילה.
לאחר שנקבע מיקום הנזילה, השלב הבא הוא לתקן אותה. סוג התיקון הדרוש יהיה תלוי בגודל ובמיקום הנזילה וכן בסוג הצינור שדולף. עבור נזילות קטנות, שרברבים יכולים להשתמש באיטום אפוקסי או סיליקון כדי לתקן את החור, בעוד שנזילות גדולות יותר עשויות לדרוש החלפה של חלק הצינור הפגום. אפוקסי הוא דבק שני חלקים שכאשר מערבבים אותו יוצר אטימה קשיחה ועמידה שיכולה לעמוד בלחץ ובטמפרטורות גבוהות. איטום סיליקון הוא גם אפשרות פופולרית לתיקון צנרת. הוא גמיש ויכול לעמוד בשינויי טמפרטורה מבלי להיסדק.
אחת השיטות הנפוצות ביותר לתיקון נזילת מים היא באמצעות תהליך הנקרא ריפוד צנרת. טכניקה זו כוללת הכנסת צינור חדש בתוך הקיים, ולמעשה יצירת צינור חדש בתוך הישן. ניתן לעשות זאת ללא צורך בחפירה, מה שיכול לחסוך זמן וכסף. ריפוד צנרת יכול לשמש גם לתיקון נזילות בצנרת שקשה לגשת אליהם, כמו אלו הממוקמים מאחורי קירות או מתחת ליסודות. התוחם החדש עשוי בדרך כלל מחומר גמיש, כגון פיברגלס, המצופה בשרף שמתקשה כאשר הוא נחשף לחום או לאור UV. התוחם המוקשה יוצר צינור חדש בתוך הישן, אוטם ביעילות כל נזילות ומשקם את שלמות הצינור.
שיטה נוספת שאינסטלטורים יכולים להשתמש בה כדי לתקן נזילת מים היא באמצעות תהליך שנקרא התפוצצות צנרת. טכניקה זו כוללת שבירת הצינור הקיים והחלפתו בחדש. שיטה זו משמשת לרוב להחלפת צנרת ישנים, פגומים או אכולים שאינם מסוגלים עוד לתפקד כראוי. התפוצצות צינור כוללת הכנסת כלי בצורת חרוט לתוך הצינור הקיים ולאחר מכן משיכת צינור חדש מאחוריו. כשהכלי בצורת חרוט נע דרך הצינור הקיים, הוא מפרק אותו, ויוצר מסלול לצינור החדש. שיטה זו יעילה, אך היא דורשת חפירה, שעלולה להיות משבשת ויקרה.
אינסטלטורים יכולים להשתמש גם בטכנולוגיה ללא תעלה, שהיא שיטה המאפשרת להם לתקן או להחליף צנרת ללא צורך בחפירה. השיטה כוללת הזרקת ספייס רווי שרף לתוך הצינור הקיים ולאחר מכן שימוש במתקן מתנפח להרחבת הספוג ויצירת צינור חדש בתוך הישן. שיטה זו היא דרך חסכונית לתיקון נזילות בצנרת שקשה לגשת אליהן.
בנוסף לשיטות אלו, אינסטלטורים יכולים להשתמש גם במגוון ציוד כמו משאית ביובית וכן במגוון טכניקות אחרות לתיקון נזילות מים. לדוגמה, הם יכולים להשתמש בתהליך שנקרא תיקון צנרת, הכולל חיתוך של חלק קטן מהצינור הפגוע והחלפתו בתיקון. זו יכולה להיות דרך מהירה ויעילה לתקן נזילות קטנות במקצועיות וביעילות.
 

הוסף תגובה