מעשנת פחמים – נקודות שחשובות לשים לב אליהן

מעשנת פחמים – נקודות שחשובות לשים לב אליהן

כמעט בכל בית בישראל, כמעט לכל משפחה יש מתקן בעזרתו הם יכולים להכין ארוחה על האש. המתקן משמש אותם בשביל להכין ארוחות חברתיות, משפחתיות, בחגים, סופי-שבוע, אירועים מיוחדים ולעיתים גם סתם כך כשרוצים להכין בשר כמו שצריך. יש מי שמשתמש באותם מתקנים בבית ויש מי שבוחר להשתמש בהם רק כשיוצאים לטיולים בטבע או קמפינג.

עם השנים, אנחנו יכולים לראות שיפור ניכר במתקנים, בין אם זה באופי השימוש בהם, בין אם זה בתוצרת שהם מייצרים, באמצעי הבטיחות שהם מכילים, וכן אנחנו יכולים לראות את זה בכל מה שקשור לשמירה על הסביבה. אם בעבר היינו נוהגים להשתמש במתקנים שזיהמו את הסביבה עם עשן, הרי שכיום מקפידים להשתמש במערכות הרבה יותר בטוחות, הרבה יותר ידידותיות לסביבה, כאלה שלא מזהמות ולא גורמות לנזק.

דוגמא טובה לכך היא מעשנת פחמים. מעבר לכך שמדובר במתקן הרבה יותר טוב להכנת בשר, שכן הוא מאפשר לנו ליהנות מבשר מעושן ואיכותי, הרי שהמעשנת גם שומרת על העשן בתוך המתקן ומפזרת אותו בצורה הרבה יותר נקייה ומסודרת. במתקן רגיל של פחם, היינו מדליקים את הפחמים השונים והעשן היה מתפזר לכל עבר, מה עוד שאנחנו היינו צריכים לנפנף בשביל שהאש תתפזר. לעומת זאת במתקן מעשנת, גם אין צורך להוסיף חומרי בעירה וגם היא שומרת על העשן בתוך המעשנת עצמו.

מה שכן, להבדיל ממתקנים אחרים, מעשנת פחמים היא הרבה יותר קשה לשימוש, במובן הזה שאי אפשר לקבוע את הטמפרטורה שלה (לעומת מעשנת חשמלית נניח), לכן אנחנו צריכים לעבוד בשביל שהטמפרטורה לא תעלה אלא תישמר קבועה. זה כלל ברזל בעישון בשר, מכל סוג שהוא.

עוד נקודה שצריך להתייחס אליה, מעשנת פחמים מגיעה עם תא בעירה בנפרד, יש מקרים שהתא מותקן מתחת למעשנת, יש מקרים שהוא מותקן בצד. זה חשוב לדעת איפה התא מותקן, גם בהקשר של בטיחות וגם בהקשר של נוחות השימוש והשליטה על העשן.

נקודות שצריך להתייחס אליהן לפני קנייה

נקודה ראשונה שצריך להתייחס אליה, זה כל מה שקשור לאמצעי בטיחות. אנחנו צריכים לוודא שמדובר במעשנת איכותית, בטיחותית, כזו שמאפשרת להשתמש בה בצורה נוחה שאיננה מסכנת את מי שאחראי על הבישול, וכן את הסביבה.

נקודה שנייה, חשוב להתייחס לגודל של המעשנת. כאן אנחנו צריכים לקחת בחשבון, ככל שהמעשנת תהיה גדולה יותר, נוכל להניח עליה יותר נתחים, מצד שני זה אומר שנידרש ליותר חומר שיפעיל אותה וכן היא תתפוס יותר מקום.

נקודה שלישית, כשאנחנו קונים מעשנת לבית או לכל מקום אחר, יש חשיבות לכך שנקבל אחריות על המתקן, ואם יש צורך נוכל לקבל שירות תיקונים, החלפת רכיבים ועוד. האחריות צריכה להיות מינימום לשנה.

נקודה רביעית, יש לוודא שניתן לנייד את המעשנת בצורה נוחה ממקום למקום.

 

הוסף תגובה