סובל מאקנה פרונקלים במפשעה/גב/פנים/ישבן-יש טיפול ב-IPL /איריס לוי

ציסטה (Cyst) פרונקל מצב חריף של אקנה "אקנה ציסטית"

פרונקל/ציסטה היא פצע אקנה גדול במיוחד, המכיל חומר נוזלי למחצה המורכב מתאי דם לבנים מתים, מתאי עור מתים ומחיידקים. הציסטה/פרונקל עשויה להיות דלקתית ולרוב היא חודרת עמוק לתוך שכבות העור הפנימיות. הציסטה עשויה להכאיב מאוד ועלולה להותיר בעקבותיה צלקת.

אקנה המלווה בפרונקלים, בין אם כרוני או זמני, הוא אחד מהסוגים המתסכלים ביותר של אקנה. הפצעים נראים אדומים נפוחים וכואבים במגע, לא מגיבים בד"כ לקרמים המיועדים למריחה על העור. ההתפרצויות מושפעות מפעילות הורמונלית. בלוטת השומן בעור נעשות סופר-רגישות לשטף הזה של הורמונים, ומגיבות בייצור יתר של סבום (שומן). השומן המיוצר הוא כה רב, עד שלמעשה בלוטת השומן עצמה נעשית "דחוסה" ותפוחה, ומוקשית כאשר כמות השומן רבה. בגלל שהיא לא מסוגלת לדחוף את השומן העודף לתוך הריפוד של זקיק השערה (המוביל לפני שטח העור דרך הנקבוביות), בלוטת השומן "מתבקעת" ומתפרצת מתחת לעור. זה גורם לזיהום אקוטי וגירוי, ומוביל לאדמומיות וכאב של אקנה ציסטי. ההרס הזה מתחיל עמוק בעור – בדרמיס – ומסיבה זאת הוא מסתיים הרבה פעמים בצלקות.

המוצרים שרופא העור מציע יכולים לעזור לסוגים רבים של אקנה, אולם הם כפי הנראה אינם מתאימים לאקנה המלווה בפרונקלים/ציסטות. אקנה במצב חריף או חמור, האופציות שעומדות לרשותנו פוחתות.

הרבה דרמטולוגים רואים אקנה המלווה בפרונקלים כסוג החמור ביותר של אקנה מזיק, ומודים שהאופציות הטיפוליות מוגבלות לתרופות אורליות כמו רואקוטן או אנטיביוטיקה מסוג סולפה – שתיהן אופציות מהימנות, אבל לא נטולות סיכונים. ידוע שתרופות מרשם אלה מלוות בתופעות לוואי ולכן בד"כ ניתנות במינון נמוך. כמו כן הן מיועדות לשמוש ארוך טווח, והמחיר לא כדאי, משום תופעות הלוואי הרבות והקשות הנילוות בליקחתן.

ולכן, לאחר כל השנים עם כל הניסיונות ועם כל התכשירים שלא הועילו, ואם את/ה עדיין סובל מפרונקלים שמופיעים ונעלמים ושוב מופיעים ופנית לרופא כירורג ועברת ניקוזים וניתוחים ותפירות שהשאירו צלקות מאד לא אסתטיות יש פתרון לפרונקלים –

טיפול פוטותרפי בטכנולוגית IPL – קרן אור, ואנרגיית גלי רדיו Radio Frequency RF טיפול המומלץ אף ע"י רופאים.

השילוב בין RF ו-IPL מבוסס על חימום מקדים של אזור המטרה ע"י האור ויצירת אזור מוליך יותר עבור אנרגיית RF. כך מושגת טמפרטורה גבוהה יותר באזור המטרה ומתקבלות תוצאות טובות יותר, משימוש בקרן אור בלבד.

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה, מאחר והטיפול מבוסס על אורך גל מיוחד ללא קרינת UV (אולטרה ויאולט) הוכח כי הוא אינו גורם כל נזק לעור וניתן לחזור מיד לשגרה.

הידעת, כי תכשירים למריחה כמו: רטין A, אדאפרין, בנזואיל, פראוקסיד וחומצה סליצילית, כדור אנטיביוטיקה (מינוציקלין) וגם רואקוטן לא עובדים על שורש הבעיה – חיסול חיידקי האקנה! וזו אחת הסיבות שאותם פצעים, פצעונים, פרונקלים וציסטות חוזרים ומופיעים לאחר סיום הטיפול בכדורים ואף שבים ומתפרצים בגילאים מאוחרים ומבוגרים יותר – אקנה בגיל מבוגר..!

בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF – ניתן להרוס באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה P.ACNE ולקבל שוב, עור חלק, נטול שומנים ואדמומיות, פצעים (עמוקים,כואבים ואדומים) פצעונים, פרונקלים וכתמים (חומים אדומים). טיפול המונע את הצורך בשימוש בתרופות ללא תופעות לוואי – ללא בדיקות דם – ללא פגיעה בכבד…!

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה למעט אדמומית נקודתית ולעתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.

התוצאות מוכיחות כי ברב המקרים נרשמה הצלחה בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – הטיפול הפחית את הסבל, ריפא את הפצעים ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן.

ומניסיוני הרב בטיפולים בטכנולוגיית IPL- לא תאמינו…הפרונקלים נעלמים.. ניתן לקבל טלפון להתקשרות מלקוחות מרוצים.

הוסף תגובה