סירת קטמרן או סירת מפרשים

יש אנשים שממש אוהבים סירת קטמרן. יכול להיות יותר משהם אוהבים סירת מפרשים, או מפרשית. אולי כי הם מעדיפים סירת קטמרן יותר מאשר סירה חד גופית.

מה הם חלק מהיתרונות המבדלים של סירת קטמרן?

יכול להיות שאחת הסיבות לתעדף סירת קטמרן היא הריווח במרחב הפנימי כמו גם על הסיפון. כאשר תאי השינה, נמצאים להם בבידונים. ולאור כך שהבידונים מופרדים, אפשר שתהיינה יותר פרטיות. יתרה מכך, מדובר בסירה המפעילה הן את כוח המנוע והן את כוח המפרש, לשיקולה. כך שהיא יכולה להיות מהירה באופן יחסי. כאשר יש שיגידו כי ההפלגה בה היא ללא הטיות.  אותם אנשים יגידו כי היעדר ההטיות מאפשר להרגיש את הרוח במידה פחותה, ומיקומו של ההגה בקומה השנייה (אם כי זה תלוי דגם), הישיבה בו יכולה להיות נא מרוחקת משאר האנשים בצוות הספינה. כך שחווית ההפלגה יכולה להיות שונה מאשר בסירות אחרות וזה לא בהכרח להעדפתם של כל הסקיפרים באשר הם.

האם אפשר שלסירות מפרש יהיה מנוע?
הפלגה על סירת קטמרן יכולה להידמות על סירה חד גופית כאשר ישנם הבדלים שניתן להכיר בהם. גם אם סירות מפרש יהיו נא קטנות ואיטיות יותר, מאלו אשר יתבססו על פעולת המנוע – ניתן להגיע איתן למרחקים משמעותיים כדרך רתימת הרוח. ישנן סירות מפרש אשר אכן מכילות מנוע עזר שיכול לסייע להן לשוט גם בהיעדר רוח. על כן, סירות כאלו יכולות להכיל מנוע כמו גם אבזור אלקטרוני כמו בסירות ממונעות. אך כל מקרה לגופו.

לסיכומו של דבר,
על כן, ניתן לשוט הן בסירת מנוע והן במפרשית. מדובר בתחביב, בפעולה מענגת ושמחה שניתן לעשות, וכל אחד יכול למצוא לעצמו את כלי השיט האהוב והמועדף עליו. אם סירת קטמרן יכולה לאפשר המון מרחב ומרווח. כמו גם מהירות, אז מפרשית יכולה לאפשר משהו שאולי הוא קטן, אולי הוא נסמך על מנוע ואולי לא, אולי הוא למטרות ספורטיביות גרידא (למרות שגם סירת קטמרן יכולה להיות ספורטיבית) ואולי לא. כך או כך, כל אחד יכול לבחור את הסירה המתאימה עבורו להעדפתו.

 

הוסף תגובה