סקירת הרגלי הצרכן בשוק הסלולר – 3 סיבות עיקריות להחלפת ספק אינטרנט

הצרכן הישראלי מחפש לא רק מחיר נמוך, אלא חשוב לו גם לקבל תמורה ראויה למחיר אותו הוא משלם. מסקר שערכה חברת גוגל על התקשורת המקומית עלה כי ללקוחות משתמשי הסלולר חשוב ליהנות מהאיכות של הרשת, ללקוחות האינטרנט חשוב לגלוש במהירות גבוהה ולקוחות הטלוויזיה רוצים להיחשף לתוכן איכותי.

בכל הנוגע לתקשורת – האיכות חשובה יותר מהמחיר

כולנו יודעים כי אף ישראלי אינו אוהב לשלם הרבה כסף אם הוא יכול לשלם פחות, אבל בכל הנוגע לצריכת התקשורת והתחברות לאינטרנט, נמצא כי התמורה חשובה לא פחות מהמחיר. מנתוני הסקר עולה כי 30% החליפו בשנת 2016 את ספק האינטרנט שלהם. לצורך השוואה, רק 12% החליפו את ספק הטלוויזיה שלהם. קלות המעבר בין הספקיות השונות מעלה את אחוז המעבר, אך היא אינה הסיבה לביצוע השינוי. למעשה, נמצאו בסקר שלוש סיבות עיקריות להחלפת ספק האינטרנט.

3 סיבות עיקריות להחלפת ספק האינטרנט

בשוק האינטרנט ישנן ספקיות רבות והדבר מסייע לאנשים להחליף את השירות שהם מקבלים מחברה אחת בשירות מחברה אחרת. העובדה שיותר קל לעבור בין החברות מעלה את אחוז האנשים שבוחרים לעזוב ספק אחד ולעבור לאחר. הסיבות למעבר הן חוסר שביעות רצון, שירות שאינו מספק ואי התאמה בין המוצר המתקבל לבין המחיר המשולם עבורו.

  • חוסר שביעות רצון

על פי הסקר שערכה גוגל, מחצית מהנשאלים (50%) העידו כי החליפו את הספק בשל חוסר שביעות רצון. משמעות הדבר היא בעצם מכלול של גורמים רבים אשר בסופו של דבר גורמים לצרכן להחליט כי אינו מקבל את מה שציפה לו ולהחלטה לחפש ספק אחר שייתן לו מענה טוב יותר.

  • שירות בלתי מספק

כשליש (30%) מהנשאלים בסקר העידו כי הסיבה למעבר בין הספקים הייתה שירות בלתי מספק. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בטיפול בתקלות, בצורת המענה במקרה של פניה ובהיעדר נכונות של נציגי השירות לתת מענה על השאלות השונות.

  • אי התאמה בין המחיר לבין המוצר

כ-20% מהמשתתפים בסקר הצביעו על כך שהסיבה למעבר בין ספקי האינטרנט הוא חוסר התאמה בין המחיר אותו הם משלמים לבין המוצר אותו הם מקבלים. כאן הכוונה היא לרוב למהירות הגלישה ולאיכותה. משמעות נתון זה היא שכמעט רבע מהנשאלים בחרו להחליף את הספק כיוון שהמחיר ששילמו אינו שווה בעיניהם למה שקיבלו בפועל.

מעבר פשוט שמוביל לשביעות רצון גבוהה

היכולת לעבור אל ספק אינטרנט של סלקום מאפשרת ללא מאמץ ובשיחת טלפון אחת לשפר את שביעות הרצון וליהנות מגלישה רציפה במהירות הרצויה. רוב העסקאות בתחום זה אינן מתבצעות פנים אל מול פנים אלא בשיחה עם נציג או אפילו דרך מענה באינטרנט. כדי לבצע את המעבר לחברה הרצויה, כל שיש לעשות הוא לקבל החלטה איזה שירות (מבחינת מהירות הגלישה) דרוש ללקוח, לקבל הצעת מחיר מהירה ולבצע את השינוי. על פי הסקר שביצעה חברת גוגל, יותר ממחצית מהנשאלים אמרו כי לדעתם היום קל יותר מאשר בעבר להחליף את ספק האינטרנט, ועל כן אין כל סיבה להמשיך לשלם עבור שירות שאינו משביע רצון.

 

הוסף תגובה